![Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
Stały bywalec
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Aachen Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 23:39, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
HUNTERKILLER napisał: | slayer napisał: | Wyjmuj lagi, nie marudź ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_cool.gif) |
Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink: |
Wyskakuj z lagów! Ale już! :twisted:
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 7:46, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Carry napisał: | HUNTERKILLER napisał: | slayer napisał: | Wyjmuj lagi, nie marudź ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_cool.gif) |
Wyciągaj lagi...!!! Nie dyskutuj...!!! :wink: |
Wyskakuj z lagów! Ale już! :twisted: |
Bo zdejmę kominiarę
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 16:22, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mam taki problem wyciągnąłem lagi i zlewałem z nich olej. Jak gdzies tu przeczytałem trochę popompowałem przy wylewaniu oleju i jedna mi się zablokowała taka wciśnięta, macie na to jakąś radę. Teraz to się nic z nią nie da zrobić jest wciśnięta i koniec może jakiś magiczny sposób ?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 17:14, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Uuuu.
A to ciekawostka :|.
Nie mam pomysłu, może wlać trochę oleju i popróbować pokręcić rurą na boki?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 17:17, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 17:19, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przeglądnąłeś manuala? Jest w tej ladze cokolwiek co mogło by ja zblokować ?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Wto 17:34, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Karol_SV napisał: | próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm |
Może wrzuć jakieś fotki.
Wsadź goleń w imadło, tylko daj jakieś klocki drewniane żeby nic nie uszkodzić.Postaraj się obrócić lagę w prawo, jednocześnie podnosząc ją ręką do góry.Zrobisz to przez wkręcenie korka i próbę obrotu całości przy użyciu klucza.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek_sv
Świeżak
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 19:46, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ja korzystając z chwili czasu zmieniłem olej na 20 W i efekt jest zaskakująco (przewspaniale wspaniały) Zawieszenie przy całkowicie wykręconej regulacji jest o wiele sztywniejsze, a jak wkręciłem regulacje na maks to miałem 2 deski zamiast lagów. Efekt warty swojej ceny i zmarnowanego czasu Pzdr
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 20:04, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
B2RT napisał: | Przeglądnąłeś manuala? Jest w tej ladze cokolwiek co mogło by ja zblokować ? |
Przeglądałem i tak odkręciłem ten korek z góry, wylałem olej wyjąłem sprężynę, podkładkę i tuleję dystansową. To wszystko więc według manuala coś tam jeszcze zostało, ale żeby aż tak zablokować ? Nie mam pojęcia
slayer napisał: | Karol_SV napisał: | próbowałem i nic. Wlewałem, wylewałem, kreciłem naciskałęm i nic. Jest ściśnięte i i ma skok jakieś 2 mm |
Może wrzuć jakieś fotki.
Wsadź goleń w imadło, tylko daj jakieś klocki drewniane żeby nic nie uszkodzić.Postaraj się obrócić lagę w prawo, jednocześnie podnosząc ją ręką do góry.Zrobisz to przez wkręcenie korka i próbę obrotu całości przy użyciu klucza. | Dziś już nie mam możliwości zrobienia fotek. Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale nie potrzebuję imadła i klucza, bo kręci się to lekko. Też tak myślałem że może gdzieś przekręciłem i dlatego się zablokowało, no ale nie wygląda na to...
Nie wiem miało być piękne popołudnie, a jak zwykle coś wyskoczyło. Pewnie będę musiał jutro z tym do mechanika podjechać chyba że znajdę jeszcze jakieś wskazówki.
Ja rozumiem nerwy ale staraj się zaczynać zdania wielką literą
B2RT
Poprawiłem ale to nie nerwy tylko przyzwyczajenie, które postaram się zmienić
Ostatnio zmieniony przez Karol_SV dnia Wto 21:37, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 21:35, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Podpytaj Huntera, Lasoocha powinni wiedzieć co tam się mogło stać. Na moją nikłą wiedzę to nie miało prawa stać się nic.
Szczególnie fajnie by było gdyby stało się to podczas jazdy i tylko na jednym lagu :|
Zostaw to dzisiaj i atakuj chłopaków. Mi też nic poza próbą siłowego rozwiązania problemu nie przychodzi do głowy.
Jest jeszcze opcja zadzwonienia do jakiegoś zakładu i podpytania mechanika.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 21:46, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie tylko na jednym mi się to stało, ale to moze dlatego, że drugiego jeszcze nie dotykałem. Nie wiem postaram sie jutro pojechać do mechanika, tylko że jeżeli nie wytłumaczy mi jak to naprawić to będzie moto przez kilka dni na jednym kole Byłem dzis u mechanika po części i to co się dzieje u niego w garażu wygląda mi na minimum 2 tyg roboty, a w kolejkę raczej nie uda mi się wkręcić, chyba że to bedzie drobnostka na 5 minut roboty. No nic rano jeszcze coś sie z tym pobawię, może mi się przyśni rozwiązanie.
Mam jeszzce pytanie czy jak wymienialiście olej u siebie to robiliscie tak jak na tej stronie podanej tu, że tylko wylać olej, wyciągnąć sprężynę i to co koło niej i zalać na nowo czy rozbieraliście coś więcej ? Tylko że ja jeszcze uszczelniacze musze wymienic
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrFF
Stały bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:06, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:15, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
PiotrFF napisał: | Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag |
Heh, no własnie apropo tej śruby to wykręca się ją normalnie tak poprostu ? W manualu wyczytałem że trzeba do tego jakiś specjalny klucz ( no chyba że chodzi o imbus). Chodzi mi o to, że już próbowałem ją wykręcać i kręci się ona w kółko. Ani się nie wykręca, ani się nie wkręca. Mam nadzieję że nie zerwał się gwint, bo to już by było za dużo jak na jeden dzień
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrFF
Stały bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:20, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Też miałem z tym problem. Jak wykręcałem ją gdy lagi były jeszcze na moto to poszło bez problemu, za drugim razem wyjąłem najpierw lagi z półki i za ch...a nie mogłem jej odkręcić, dopiero przy pomocy kołka drewnianego zdlokowałem ją jakoś w ladze i odkręciłem
Karol_SV napisał: | PiotrFF napisał: | Żeby wymienić uszczelniacze musisz odkręcić śrubę która jest w dolnej części lagi (imbusem przez otwór ośki koła) potem wyszarpnij jedną lagę z drugiej -wyjdzie z uszczelniaczem. Możliwe że to jedyny sposób na rozdzielenie lag |
Heh, no własnie apropo tej śruby to wykręca się ją normalnie tak poprostu ? W manualu wyczytałem że trzeba do tego jakiś specjalny klucz ( no chyba że chodzi o imbus). Chodzi mi o to, że już próbowałem ją wykręcać i kręci się ona w kółko. Ani się nie wykręca, ani się nie wkręca. Mam nadzieję że nie zerwał się gwint, bo to już by było za dużo jak na jeden dzień |
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Wto 22:22, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Co do ostatniego pytania - wystarczy wyjąć korki, sprężyny, podkładki, zlać olej i zalać świeżym. Żeby zmienić uszczelniacze też nie trzeba więcej rozbierać, napisałem tu kiedyś krok po kroku jak to się robi, ale za Chiny nie mogę teraz tego znaleźć :? W uszczelniacz wbijasz śrubokręt i nim wyciągasz stary, a potem deseczką dobijasz w to samo miejsce nowy uszczelniacz. Absolutnie nie trzeba do tego rozdzielać rur.
Nie mam pojęcia co mogło Ci się zblokować. Patrzyłem w serwisówkę i nic mi nie przychodzi do głowy. Myślę, że jedynym sensownym wyjściem jest rozebranie amortzatora. Jak zajrzysz w otwór osi koła, to zobaczysz śrubę (w osi amortyzatora), po odkręceniu jej będziesz mógł wyjąć rurę nośną z dolnej goleni, no i resztę bebechów oczywiście też wtedy wyjmiesz. Budowa amortyzatora nie jest skomplikowana, więc jeżeli u mechanika jest kolejka, a Ty czujesz się na siłach, to możesz spróbować samemu tam zajrzeć
Żeby ta śruba się odkręcała, a nie obracała - wsadź z powrotem sprężynę i zakręć górny korek. W ten sposób dociśniesz element, w który ta śruba jest wkręcona i przestanie się on obracać
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 22:25, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:36, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
PiotrFF napisał: | Też miałem z tym problem. Jak wykręcałem ją gdy lagi były jeszcze na moto to poszło bez problemu, za drugim razem wyjąłem najpierw lagi z półki i za ch...a nie mogłem jej odkręcić, dopiero przy pomocy kołka drewnianego zdlokowałem ją jakoś w ladze i odkręciłem |
No to trochę mnei pocieszyłeś, bo już miałem stracha. Tak właśnie mi się wydawało że w manualu był jakiś klucz do przytrzymania tej śruby od wewnątrz. OKa dzięki
lasooch napisał: | Co do ostatniego pytania - wystarczy wyjąć korki, sprężyny, podkładki, zlać olej i zalać świeżym. Żeby zmienić uszczelniacze też nie trzeba więcej rozbierać, napisałem tu kiedyś krok po kroku jak to się robi, ale za Chiny nie mogę teraz tego znaleźć :? W uszczelniacz wbijasz śrubokręt i nim wyciągasz stary, a potem deseczką dobijasz w to samo miejsce nowy uszczelniacz. Absolutnie nie trzeba do tego rozdzielać rur. | Dzięki bardzo, miałem takie przypuszczenia jednak lepiej się poradzić mądrzejszych
lasooch napisał: | Nie mam pojęcia co mogło Ci się zblokować. Patrzyłem w serwisówkę i nic mi nie przychodzi do głowy. Myślę, że jedynym sensownym wyjściem jest rozebranie amortzatora. Jak zajrzysz w otwór osi koła, to zobaczysz śrubę (w osi amortyzatora), po odkręceniu jej będziesz mógł wyjąć rurę nośną z dolnej goleni, no i resztę bebechów oczywiście też wtedy wyjmiesz. Budowa amortyzatora nie jest skomplikowana, więc jeżeli u mechanika jest kolejka, a Ty czujesz się na siłach, to możesz spróbować samemu tam zajrzeć
Żeby ta śruba się odkręcała, a nie obracała - wsadź z powrotem sprężynę i zakręć górny korek. W ten sposób dociśniesz element, w który ta śruba jest wkręcona i przestanie się on obracać ![Wesoly](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) | Pomysł może i dobry tylko nie jestem przekonany czy będę na siłach zakręcić korek w obecnym stanie. Mam na myśli to że jak teraz powkładam sprężynę, tuleję dystansową to wystaje to wszystko kilkanaście cm. I nie wiem czy dam radę to tak wcisnąć mocno no ale jakos powalczę
PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Wto 22:41, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Karol_SV napisał: | Pomysł może i dobry tylko nie jestem przekonany czy będę na siłach zakręcić korek w obecnym stanie. Mam na myśli to że jak teraz powkładam sprężynę, tuleję dystansową to wystaje to wszystko kilkanaście cm. I nie wiem czy dam radę to tak wcisnąć mocno no ale jakos powalczę
|
Fakt, o tym nie pomyślałem To np. złóż bez tulei dystansowej - tylko sprężyna i podkładki.
Karol_SV napisał: | PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień. |
Ja się mocno zawiesiłem, jak w czasie pisania posta i grzebania w serwisówce w temacie znalazło się z nienacka kilka nowych wpisów
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 22:42, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:49, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Fakt, o tym nie pomyślałem To np. złóż bez tulei dystansowej - tylko sprężyna i podkładki. |
Właśnie na to wpadłem, ewentualnie coś tam dopasuję żeby była odpowiednia długość, z tym to już sobie dam radę (mam nadzieję)
lasooch napisał: |
Karol_SV napisał: | PS Lasooch w złym momencie edytowałeś post. Czytałem przed edycją, a jak dałem cytuj, to miałem już ten po tym jak go zmieniłeś i na chwilę się zawiesiłem, ale już wróciłem 'normalnego' stanu Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz jestem już teoretycznie przygotowany na jutrzejszy dzień. |
Ja się mocno zawiesiłem, jak w czasie pisania posta i grzebania w serwisówce w temacie znalazło się z nienacka kilka nowych wpisów ![Jezyk](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_tongue.gif) |
hehe Dzięki wielkie raz jeszcze. OKa teraz jestem już o wiele mądrzejszy niż wtedy jak się za naprawę zabierałem. Mam nadzieję że jutro wszystko się uda. Dam znać co i jak. Jednak takie forum to jest przydatne, nie da się zaprzeczyć :wink:
Ostatnio zmieniony przez Karol_SV dnia Wto 22:50, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 6:51, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Czekamy na wynik zmagań.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 18:24, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś ja wygrałem z całą teorią którą tu zebralem to wcale nie było trudne. Raz jeszcze dzięki
Co do tego co i dlaczego się zablokowało to najprawdopodobniej jak pompowałem to za mocno ścisnąłem i się zablokowało. Teraz już wiem co i jak, i z drugą nie miałem problemów. Jednak bez teorii cięzko jest cokolwiek zdziałać.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samogonek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice
|
Wysłany: Czw 19:04, 02 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś również walczyłem z przodem mojego moto Wlałem olej motul 15W. Uszczelniacze kupiłem razem z tymi zewnętrznymi. Zamawiałem z katalogu Larssona. Jednak nie znam dokładnej ceny gdyż zapłaciłem 210 za olej, uszczelniacze i świece NGK.
Podczas hamowania jest bardzo fajnie. Jutro przetestuje moto na winklach
Ostatnio zmieniony przez samogonek dnia Czw 19:04, 02 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 21:13, 02 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Karol_SV napisał: | Dziś ja wygrałem z całą teorią którą tu zebralem to wcale nie było trudne. Raz jeszcze dzięki
Co do tego co i dlaczego się zablokowało to najprawdopodobniej jak pompowałem to za mocno ścisnąłem i się zablokowało. Teraz już wiem co i jak, i z drugą nie miałem problemów. Jednak bez teorii ciężko jest cokolwiek zdziałać. |
No cieszę się, że wszystko zakończyło się pozytywnie. Niestety byłem nieobecny przez parę dni i nie czytałem tego tematu. Jak się za mocno ściśnie lagi bez sprężyn i oleju to dysza olejowa potrafi się zaklinować w podkładkach (dokładnie w ostatniej). Można próbować stukać odwróconą do góry nogami lagą (elementami mocowania np. błotnika) o jakiś sztywny pieniek (BARDZO OSTROŻNIE). Czasami wyskoczy. Najlepiej rozłożyć cały amor (trzeba uważać na uszczelniacze, jeżeli się ich nie wymienia). Zaletą tej metody jest możliwość dokładnego wyczyszczenia wnętrza amora z nieczystości i jakie się tam zazwyczaj zbierają.
...a potem składamy ostrożnie wszystko do kupy zalewamy świeżutkim olejem (min. 15 W :wink: ) i cieszymy się jazdą.
Ostatnio zmieniony przez HUNTERKILLER dnia Czw 21:15, 02 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Czw 17:15, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Postanowiłem wymienić olej w swojej SV, padło na oliwkę AGIP 15W.
Zaraz po zalaniu pojechałem na krętą rundkę testową i jest świetnie Moto mniej nurkuje przy hamowaniu, o wiele pewniej się prowadzi w winklach. Muszę jeszcze tył ciut skręcić i będzie bajka
A teraz najlepsze :twisted:
Po rozebraniu przodu okazało się, że... Mam wsadzone sprężyny progresywne :mrgreen: Miła niespodzianka
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 19:22, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Hehehe tak to jest jak się kupuje sprzęty z drugiej ręki
Czasami miłe niespodzianki, czasami mniej miłe
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simryc
Świeżak
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 23:05, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie a powiedzcie mi czy śrubki do regulacji przedniego zawieszenia powinny być ustawione jednakowo? Bo u mnie jedna jest dużo wkręcona a druga prawie cała wystaje. Czy to jest ok?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Pią 0:42, 10 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
simryc napisał: | Panowie a powiedzcie mi czy śrubki do regulacji przedniego zawieszenia powinny być ustawione jednakowo? Bo u mnie jedna jest dużo wkręcona a druga prawie cała wystaje. Czy to jest ok? |
To jest bardzo daleko od ok Takie coś może powodować drgania kierownicy, kołysanie, w skrajnym przypadku shimmę.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 6:02, 10 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | simryc napisał: | Panowie a powiedzcie mi czy śrubki do regulacji przedniego zawieszenia powinny być ustawione jednakowo? Bo u mnie jedna jest dużo wkręcona a druga prawie cała wystaje. Czy to jest ok? |
To jest bardzo daleko od ok Takie coś może powodować drgania kierownicy, kołysanie, w skrajnym przypadku shimmę. |
Ja się nie zgadzam z opinią lasoocha. Moim zdaniem to bardzo dobrze jeśli chcesz się wypier...no chyba, że źle zrozumiałem intencje to wtedy fakt lasooch ma rację.
Ostatnio zmieniony przez B2RT dnia Pią 6:02, 10 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
neuro
Kontaktowy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 8:36, 10 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moje 3 grosze w temacie: wczoraj wymieniłem olej w lagach na 15W i... koniec ze stukiem przy dobiciu! Jest twardziej, troche więcej czuć nierówności na rękach, ale moto prowadzi się IMO dużo stabilniej.
Zalecam ów zabieg każdemu, a zwłaszcza tym, którzy jeżdżą na oleju wlanym przez suzuki (5W nadaje nie nadaje się nawet się do du*y
pozdr,
p.
P.S. Przy okazji polecę serwis chłopaków w Wilcza Garage - znają się na rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez neuro dnia Pią 8:37, 10 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol_SV
Świeżak
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-śl Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 9:51, 10 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
HUNTERKILLER napisał: | Jak się za mocno ściśnie lagi bez sprężyn i oleju to dysza olejowa potrafi się zaklinować w podkładkach (dokładnie w ostatniej). | Tak też się stało
HUNTERKILLER napisał: | Najlepiej rozłożyć cały amor |
I tak zrobiłem. Zobaczyłem jak to tam wygląda w środku i teraz to już wiem troszeczkę więcej
HUNTERKILLER napisał: | ...a potem składamy ostrożnie wszystko do kupy zalewamy świeżutkim olejem (min. 15 W :wink: ) i cieszymy się jazdą. | U mnie to 10W ale i tak jestem w niebie w porównaniu do tego co było.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mizgard
Świeżak
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 21:54, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
Może trochę odgrzeje kotleta ale podzielę się moimi spostrzeżeniami.
Zalałem olej 20W motula i założyłem 1cm podkładkę pod sprężyny...
Efekt.. spodziewałem się więcej.
Moto już nie dobija i jest stabilniejsze w zakrętach ale przód ogólnie raczej miękki..
Chociaż trochę sie poprawiło i przy okazji wymieniłem uszczelniacze..
Co do zacinania się lagi-ktoś w tym temacie pisał,plastikowa cześć blokuje się w ladze pod wpływem zbyt dużego nacisku i tyle.. wystarczy mocno pociągać na boki i wychodzi. Jak ktoś będzie chciał więcej szczegółów odnośnie tego blokowania to podam oznaczenia z serwisówki.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|