|
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalw_1985
Świeżak
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 15:06, 09 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Wyciek zaobserwuje tylko podczas jazdy prawda??? Kurcze nie chciałbym bawić sie w naprawy w trakcie sezonu....ehh
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Śro 18:09, 09 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Z tym wyciekiem to watpie by byla to prawda.Musialbys zauwazyc go w trakcie sezonu(jakies slady na feldze i oponie).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalw_1985
Świeżak
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 0:48, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Tak tak tylko że to będzie pierwszy sezon
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Czw 11:28, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
michalw_1985 napisał: | Tak tak tylko że to będzie pierwszy sezon |
No tak.Zapedzilem sie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dyziowg
Gość
|
Wysłany: Pią 21:15, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Witam szanowne forum.
Od roku posiadam sliczna SV'ke z 2002ego, i od roku denerwuje mnie przednie zawieszenie, wiec postanowilem zaopatrzyc sie w sprezyny progresywne i olej 15W.
Niestety kiepski ze mnie mechanik (z podstawami daje rade).
Zaczalem pyatc sie znajomych co i jak, i uslyszalem, ze niby trzeba miec jakis specjalne klucze (do odkrecenia sruby na dnie/koncu lagi - czy jakos tak)
Dodam tylko, ze koles nie bawil sie wczesniej SV'ka, tylko robil to w innym moto.
Czy ktos moze powiedziec cos na ten temat?
pozdrawiam
dyzio
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Sob 10:36, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj od poczatku temat.Do wymiany nie potrzeba zadnych specjalnych kluczy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dyziowg
Gość
|
Wysłany: Sob 15:36, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
dzieki,
poczytalem troche juz wczesniej i znalazlem kilka przydatnych wiadomosci.
co do tych "specjalnych" kluczy, to pewnie jego moto tak mialo i daltego o tym mowil.
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siwySV
Świeżak
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: Nie 0:20, 09 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
wlałem gesty olej (od skrzyni automatycznej org. merca) i niestety za twardo musze dac cos ok20W
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Nie 15:07, 09 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Trzeba bylo od razu sie zaopatrzyc w motocyklowy fork oil.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siwySV
Świeżak
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: Pon 23:09, 10 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
wymieniłem olej teraz jest b. dobrze twardszy od orginału i nie do przesady
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dyziowg
Gość
|
Wysłany: Wto 18:58, 11 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
a ja geniusz, jakos nigdy nie pobawilem sie regulacja widelca. podkrecilem o 2 kreski (jest prawie na maks)i dodalem 1 klik na amortyzatorze, efekt pozytywny ale musze jeszcze wiecej pojezdzic.
ale jak mnie tera plecy i kark napie****
pzdr
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w3sol
Kontaktowy
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Turek (wlkp)
|
Wysłany: Pią 21:21, 21 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Panowie a jakiego rozmiaru są uszczelniacze w SV 99-02 bo nigdzie nie moge znaleźć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrFF
Stały bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 21:40, 21 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Rozmiaru nie znam ale mogę podać ci numer artykułu w Larsonie 520 0210 cena 34zł. Kupowałem u nich i są ok.
Pozdrawiam
w3sol napisał: | Panowie a jakiego rozmiaru są uszczelniacze w SV 99-02 bo nigdzie nie moge znaleźć |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
feelix 100lica
Świeżak
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 21:45, 21 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
w3sol napisał: | Panowie a jakiego rozmiaru są uszczelniacze w SV 99-02 bo nigdzie nie moge znaleźć | .....najlepiej zadzwon do serwisu suzuki podaj model motocykla wszystko ci tam powiedza
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chodi_87
Kontaktowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ok. Kraków
|
Wysłany: Nie 20:23, 30 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Jak podnosiliście swoje przód swojego moto?? Tzn cos widziałem na jakims zdjęciu ze motocykl stał na bocznej podnóżce i jakis podnośnik podparty pod... no właśnie pod czym pod miską olejową??
pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Nie 21:26, 30 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Obejrzyj sobie dokladnie fotki na sv650.info
Jest to bardzo dobry sposob.Jest jeszcze inny patent ktory sam wyprobowalem gdy jeszcze nie mialem podnosnika do moto (potrzebne sa dwie osoby).Jedna podnosi przod a druga wklada pod silnik skrzynke po piwie ''do gory nogami''.Motocykl nie stoi stabilnie ale wystarczy wystawic boczna stopke i podlozyc pod nia gruba deske.Wtedy mozesz przystapic do dalszych czynnosci
Ostatnio zmieniony przez slayer dnia Nie 21:27, 30 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chodi_87
Kontaktowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ok. Kraków
|
Wysłany: Nie 22:55, 30 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
slayer napisał: | Obejrzyj sobie dokladnie fotki na sv650.info
Jest to bardzo dobry sposob.Jest jeszcze inny patent ktory sam wyprobowalem gdy jeszcze nie mialem podnosnika do moto (potrzebne sa dwie osoby).Jedna podnosi przod a druga wklada pod silnik skrzynke po piwie ''do gory nogami''.Motocykl nie stoi stabilnie ale wystarczy wystawic boczna stopke i podlozyc pod nia gruba deske.Wtedy mozesz przystapic do dalszych czynnosci |
To ze skrzynką najlepsze pewnie wypróbuje . Ciekawe czy jeszcze ktos zna jakieś "patenty" bo ja podkładałem spałki drewniane co prawda moto się chwiało i potrzebna była jedna osoba żeby jakoś kierownice trzymała ale dwa razy sie udało. A skrzynkę na pewno wypróbuje
pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
realny
Świeżak
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 13:03, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Ja mam pytanko - jakie elementy musze skompletowac zeby byc przygotowanym do wymiany oleju?
Tzn. chodzi mi o czesci ktore NALEZY wymienic podczas rozbierania widelca. Czyli trzeba miec uszczelniacze widelca, gumki przeciwpylowe i co jeszcze?
W manualu jest opisana czesc "slide metal" i "guide metal" - co to jest/ile kosztuje/gdzie dostac?
Cos jeszcze?
Czy nalezy to wszystko we wnetrzu wyczyscic? Wnetrze amora?
Pozdrawiam
PS
I jeszcze - czego uzywacie do nabijania uszczelek?
Ostatnio zmieniony przez realny dnia Pon 13:23, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Pon 13:34, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Jesli chcesz wymienic olej z uszczelniaczami to musisz miec olej+uszczelki
Te slide metal to jakies tulejki ale ich wymiana nie jest potrzebna, no moze po bardzo duzym przebiegu gdy sie wyrobia i zacznie stukac.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
realny
Świeżak
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 2:15, 06 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Ale potrzebne sa te przeciwpylowe?
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy wystarczy takie cos?
[link widoczny dla zalogowanych]
A moze cos zupelnie innego...?
Olej syntetyczny czy jaki najlepszy?
Pozdro,
r
Ostatnio zmieniony przez realny dnia Nie 3:06, 06 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Nie 12:17, 06 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Przeciwpylowe sa potrzebne gdy masz zuzyte oryginalne.Jesli nie, wystarcza tylko nowe uszczelniacze(simmeringi).Olej jest bardzo dobry choc ja uzylem jeszcze twardszego-motul 20 W.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chodi_87
Kontaktowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: ok. Kraków
|
Wysłany: Pon 16:33, 21 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Rozbierał ktoś z was cały amortyzator??
Bo nie wiem co zrobic, bo gdy próbuje odkręcić dolną śróbkę kreci mi sie coś w środku Jak to zblokować nie mając fachowego klucza z serwisówki (stożek z nacięciami) macie jakieś patenty?? Bo jak nie to do jakiegoś serwisu będzie trzeba się wybrać
pozdro
/Już wszystko wiem jakby ktoś miał podobny problem to pisać/
Ostatnio zmieniony przez Chodi_87 dnia Czw 8:05, 24 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golkow
Kontaktowy
Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 18:42, 02 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Odświeżę trochę temat.
Moje przednie zawieszenie wymaga interwencji. Moto ma niecałe 9000 km, a przód bardzo często mi "dobija" i bardzo nurkuje. Porównałem pracę mojego przodu z moto, które ma przebieg ok. 2000 km. Jest różnica i to wyraźna. Regulację mam ustawioną na 3 widoczne ząbki. Skręciłem do jednego widocznego. Efekt był taki, że w czasie jazdy było twardziej, nerwowiej, mniej komfortowo, ale zawieszenie dalej mocno się uginało i dobijało.
Moje pytania zatem do tych, którzy już coś grzebali w przednim zawieszeniu:
- czy zmiana oleju na np. 20W zmniejszy "dobijanie" i nurkowanie przodu, czy tylko będzie twardziej na pojedynczej nierówności,
- jakie były wasze odczucia zaraz po wymianie oleju,
- ile wchodzi oleju do lagi,
- czy ktoś z Was zmieniał sprężyny, czy ta wymiana coś dawała i jest sens bawić się w to, jeżdżąc turystycznie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Nie 19:03, 02 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
W SV akurat nie grzebałem w zawieszeniu, ale w wielu innych motocyklach owszem, więc może trochę pomogę.
- Olej 20W jest moim zdaniem o wiele za gęsty, fabrycznie do SV leje się 10W, jak zmienisz na 15W będzie już duża poprawa, przy 20W połamiesz sobie nadgarstki Zmiana gęstości oleju sprawi, że zawieszenie będzie wolniej wpadać i przez to nie powinno już dobijać. Gdyby jednak dobijało nadal to ja nalałbym ciut więcej oleju niż przewiduje serwisówka. Tak z 10cm3 więcej na każdą lagę. Ale najpierw warto zalać 15W w odpowiedniej ilości, jeżeli to za mało - dopiero dolać.
- Odczucia po wymianie oleju na gęstszy (wśród klientów, którym to robiłem) były zawsze takie same: banan na gębie
- Do każdej lagi wchodzi po 491cm3 oleju. Pamiętaj, że jeżeli odkręcisz górne korki i zlejesz tamtędy olej (bez rozbierania całego amortyzatora) to w tłumiku zostanie trochę oleju (ok. 50 - 100cm3). Kawasaki w swoich serwisówkach zawsze podaje 2 objętości oleju do wlania - przy całkowitym rozebraniu amora i przy wymianie bez rozbiórki. Suzuki niestety na to nie wpadło, ale za to podaje poziom oleju - 102mm. Czyli wciskasz górną lagę w dolną i mierzysz poziom lustra oleju od góry (bez sprężyny).
- Co do sprężyn, to nie wydaje mi się, żeby w nowym motocyklu były tak ubite, że trzeba je wymienić. Może w fabryce ktoś nalał za mało oleju i dlatego jest zbyt miękki. Wg serwisówki sprężyna po wyjęciu z amortyzatora powinna mieć min. długość 308mm.
Mam nadzieję, że trochę pomogłem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golkow
Kontaktowy
Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 19:25, 02 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
O to dokładnie mi chodziło - wielki dzienks :-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 16:41, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś pamięta jakich rozmiarów są uszczelniacze w "nowych" SV ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kanalia
Świeżak
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 18:15, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam sie nad prostym patentem usztywnienia przedniego zawieszenia. Po 2002 roku jest regolacja napiecia wstepnego sprezyn.
Czyli w nakretce u gory lagi jest sruba ktora podczas wkrecania napiera na sprezyne usztywniajac zawieszenie. Gdyby tak w rocznikach do 2002 odkrecic pokrywki lagow i wsadzic odpowiedniej srednicy i dobranej grubosci podkladki, nastepnie zakrecajac lagi uzyskamy podobny efekt.
Jak sadzicie dobrze rozumuje??
Ostatnio zmieniony przez Kanalia dnia Nie 18:24, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Nie 19:08, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Kanalia napisał: | Jak sadzicie dobrze rozumuje?? |
Bardzo dobrze rozumujesz Wsadzając odpowiednią podkładkę (tulejkę) zwiększysz napięcie wstępne sprężyny, tak jak byś to zrobił kręcąc śrubą regulacyjną. Ale podobno ta fabryczna regulacja i tak nie wiele daje, więc i ten patent chyba cudów nie przyniesie... :?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Nie 19:09, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
To tez jest patent na utwardzenie. CHyba podkladka 1mm to jeden stopien twardziej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kanalia
Świeżak
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 19:14, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mialem olej 15W w zeszlym sezonie, a w tym roku wlewam ponownie 10W.
Wydaje mi sie ze na naszych wspanialych bezgranicznych serpentynach z nielicznymi uszczerbkami bezpieczniej sie przemieszczac na miekim zawiasie.
Ostatnio zmieniony przez Kanalia dnia Nie 19:16, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|