Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprężyny, wydech - pytanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tfabi
Świeżak


Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK-CE

PostWysłany: Nie 18:08, 14 Paź 2007    Temat postu: Sprężyny, wydech - pytanie

Pyt.1
Po małej lekturze tematu "jaki wydech" naszła mnie ochota na wymiane własnego (tak, tak Smutny Smutny ciągle na seryjnym) i tu mam małe pytanie czy tłumiki LeoVince'a (bo chyba na tego będę polował) są robione jako uniwersalne różniące się tylko mocowaniem do innych typów motocykli czy są one dedykowane tzn. czy kupując np. od R1, R6, horneta, cbr itd. mogę go zamontować do Sv-ki bez żadnych negatywnych skutków. Oczywiście mocowanie to inna sprawa, ale to się da zrobić jak nie we własnym to w innym zakresie

Pyt.2
Na pewno wymienialiście u siebie sprężyny z przedniego zawieszenia, wiec mam pytanie wiadomo, że progresywne ale o jakie twardości czy po prostu są dwie twardości seryjny :blee: i akcesoryjny .

= forum sprawdziłem i nic konkretnego nie znalazłem (sprawdziłem z grupsza jade na modemie wiec zależało mi na czasie) =

Z góry dzięki za odp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 18:46, 14 Paź 2007    Temat postu:

ad.1
Tłumnik możesz oczywiście założyć dowolny -pozostaje tylko kwestia dopasowania zarówno rury łączącej jak i samej puchy (żeby nie była za duża itp) Ja mam Leosia dedykowanego do sv, odciąłem oryginała i zamontowałem przelot -czas pracy 15min odcieciecie, 5 min przykręcenie leosia
ad.2
z tego co wiem to spreżyny są albo oryginal albo progresywne, twardość możesz jedynie zmienić wlewając gęstszy olej (akurat jutro zmieniam;-))

Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Nie 20:07, 14 Paź 2007    Temat postu:

Po pierwsze umiesc w podpisie model i rocznik swojego moto.Pozwoli to uniknac nieporozumien w przyszlosci.Ty masz starsza, sv'ke co oznacza, ze wcale nie musi dobrze pracowac z dowolna pucha.Czesto zdaza sie (choc nie zawsze), ze w modelach 99-02 potrzebna jest koncowa regulacja gaznikow bo silnik nie chce prawidlowo pracowac na nowym wydechu.Dlatego w twoim przypadku najlepsza bedzie pucha dedykowana.Jesli nie masz kasy i chcesz kupic np dowolna uzywke to musisz liczyc sie z tym, ze bedzie potrzebna regulacja gaznikow.W modelach z wtryskiem mozna stosowac dowolne tlumiki.
Jesli chodzi o sprezyny, to tak jak pisze Piotr.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tfabi
Świeżak


Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK-CE

PostWysłany: Pon 19:33, 15 Paź 2007    Temat postu:

slayer napisał:
Po pierwsze umiesc w podpisie model i rocznik swojego moto.Pozwoli to uniknac nieporozumien w przyszlosci.



No fakt, ehh wyszlo mi z glowy nastetnym razem bedzie lepiej :oops: Posiadam SV650S z '01r

Co do tlumika to tylko po zamontowaniu niedetykowanego czekalaby mnietylko regulacja i nic innego nie powinno sie dziac (gazniki i tak bym regulowal) bo zbytnio nie usmiecha mi sie wydawac 1.6kk na nowego LeoVinc'a dedykowana do Sv'ki, a ustrzelic uzywany tlumik do Sv'ki jest ciezko :cry:

Pytanie nastepne do utwardzania wlwel ktos 20W z progresywnymi, jak sie zmienila twardosc? Zastanawiam sie nad 15-20W i nie chce przesadzic Wesoly

Dzieki pzdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 20:16, 15 Paź 2007    Temat postu:

Jutro odpowiem ci jaka jest różnica między standartem a W20 (wymieniam tylko olej bez sprężyn)
Następną i ostatnią czynnością jaką wykonam w mojej sv-ce będzie wymiana przewodów na stalowy oplot.
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayer
Gość





PostWysłany: Wto 16:54, 16 Paź 2007    Temat postu:

Ja wymienialem olej na motula W20.Przy standardowych sprezynach jest tylko minimalna roznica.Nie ma sie co oszukiwac, to tylko polsrodek.Dlatego zaczynam zbierac kase na progresy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrFF
Stały bywalec


Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 18:19, 16 Paź 2007    Temat postu:

Potwierdzam słowa Slayera -jest lepiej ale szału nie ma.
Zimą zabieram się z stalowy oplot i pług pod silnik-"klamka" zapadła ;-)
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tfabi
Świeżak


Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK-CE

PostWysłany: Wto 19:27, 16 Paź 2007    Temat postu:

Ja tak czy tak sprezyny kupuje bo na tych sie nie da jezdzic, a po waszych wypowiedziach zaleje mu raczej 20W.

Plug fajna rzecz (stylistyczna ) sam w swoim mam od plastbike'a. Stara Svka miala za wielka dziure pomiedzy kolem a silnikiem :? W oplot to i ja inwestuje ale to juz na nowy sezon Wesoly .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał
Moderator


Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 1528
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wa_wa/Jabłonna
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 12:55, 17 Paź 2007    Temat postu:

tfabi napisał:
Plug fajna rzecz (stylistyczna ) sam w swoim mam od plastbike'a. .

Miałeś jakieś zastrzeżenia do plastbike'a? Mam w trakcie zimy zamiar doposażyć o2o w plastiki na boki, może pług.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tfabi
Świeżak


Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK-CE

PostWysłany: Śro 19:32, 17 Paź 2007    Temat postu:

Od plastbike'a zakupilem plug i wypelnienie pod siedzenie wykonanie calkiem przyzwoite widzial;em gorsze i to duzo. Plug przetrwal przewrotke mot na bok i nic nie bylo po nim widac. Oczywiscie trzeba nad nim troche jeszcze posiedziec wygladzic krawedzie wyszlifowac tu i uwdzie, ale to tylko kosmetyczne wykonczenia jak na moje odczucie OK! polecam firme (dodam jeszcze ze zostaly bardzo szybko dostarczone az sie zdziwilem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał
Moderator


Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 1528
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wa_wa/Jabłonna
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Czw 22:41, 14 Lut 2008    Temat postu:

Tfabi - zakupiłeś sprężyny? Jakie wrażenia?

Czy ktoś z was miał doświadczenia z związane z dobijaniem przedniego zawieszenia? W jakich sytuacjach to mieliście?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cerb
Kontaktowy


Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mława
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pią 12:13, 15 Lut 2008    Temat postu:

Przednia zawiecha dobila mi tylko dwa razy. Jak wracalem nia zaraz po zakupie i wpadlem w jakis dolek, regulacja byla wykrecona na maksa czyli miekkie zawieszenie. Po wielu probach z roznymi nastawami najlepiej jezdzilo mi sie z regulacja ustawiona troche ponizej polowy. Sa oznaczone zwojami i wykrecilem je na 2.3 tak na oko.

Po tym ustawieniu nigdy wiecej zawieszenie mi nie dobilo i zawsze dawalo rade, nie liczac tego jak zaliczylem studzienke gleboka na jakies 7 cm gdzie myslalem ze przelce przez fajere, dobrze ze wolno jechalem. Ale nie polecam jechac zbyt blisko samochodu ktory zaslania nam widok na to co na drodze.

Ja mialem SV650 N wiec mysle ze w wersji S przydalo by sie troszke bardziej utwardzic przod ze wzgledu na pozycje (dociaza sie przednie kolo), pod uwage warto wziasc tez swoja wage (moja wtedy wynosila okolo 100 kg).

Mysle ze zamiast pakowac sie w wymiany itp. lepiej sobie pojezdzic na roznych ustawieniach zawieszenia, przynajmniej w nowszych SV gdzie takie regulacje sa dostepne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
covboy
Kontaktowy


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 421
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Supraśl Podlaskie

PostWysłany: Wto 21:34, 22 Kwi 2008    Temat postu:

U mnie czasem dobija w sytuacji gdy dość ostro hamuje na nierównej drodze, np u mnie pod domem Smutny Albo jak mam plecaczek to też czasem potrafi stuknąć przy hamowaniu. Zakupiłem progresy hyperpro i czekam na moment żeby je założyć. W zestawie jest olej SAE20 nie wiem jakiej firmy - napisane hyperpro. Jak założę to podziele się wrażeniami. Sam jestem ciekaw, może ktoś już takie ma niech sie podzieli wrażeniem. Obawiam się troche o utratę komfortu, że przy większej prędkości nie będę mógł ostrości złapć Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B2RT
Moderator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Śro 13:04, 14 Maj 2008    Temat postu:

Troszkę odświeżę temat.

Covboy podziel się z nami odczuciami po wymianie sprężyn.
No i jeśli to nie problem powiedz ile Cię to kosztowało.
Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
covboy
Kontaktowy


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 421
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Supraśl Podlaskie

PostWysłany: Śro 13:30, 14 Maj 2008    Temat postu:

Hyperpro, kosztowaly 480pln w [link widoczny dla zalogowanych] jeszcze leżą na półce w garażu :oops: ... musze chwilę znaleźć. Dam znać jak tylko wymienię, sam jestem ciekaw.

Ostatnio zmieniony przez covboy dnia Sob 20:11, 17 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin