![Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
SV Rider
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: Sob 18:43, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
selisek - nie do końca się zgodzę...
Te składowe nie pochodzą tylko od opona-felga - te składowe o których piszesz pochodzą od łożysk, zamocowania, zębatki, łańcuch, tarczy ham. itd... żeby dynamiczne wyważanie miało w 100% sens potrzeba by było wyważać na moto.... a to nie jest do końca możliwe przy motocyklach w normalnych warunkach.... stosuje się to przy samochodach tzw doważanie kół na aucie...
Jeszcze jedno przy motocyklach dodatkowo - wyważanie statyczne ma sens, ponieważ felga jest stosunkowo wąska...
Z drugiej strony - co jest proste same w sobie zazwyczaj wprowadza najmniej potencjalnych błędów... a to daje bardzie wiarygodny/dokładny wynik
Uzupełniając co nie co... doważenie nie musi być na totalne zero - do 5gr wystarczy, z tego względu iż prędkość obrotowa krytyczna (drgania) koła, będzie nie do osiągnięcia - można powiedzieć poza zasięgiem.
PZDR
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TastPiotr
Stały bywalec
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 19:37, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
PęDZEL napisał: | A według mnie raczej nie w feldze tkwi problem, mogę się założyć że gość przy zakładaniu opony nie sprawdził w którym miejscu jest łączenie na oponie (takie zgrubienie widoczne wewnątrz), to zgrubienie powinno zawsze znajdować się na przeciw wentyla na feldze, gdy będzie przy wentylu zawsze trzeba dużo ciężarów żeby koło wyważyć. Najlepiej jakbyś jeszcze raz pojechał i powiedział chłopakom żeby przesunęli oponę względem felgi i ponowie wyważali, powinno być lepiej :wink:
Jeżeli to nie pomoże to pewnie winna opony, każda opona jest inna, jedna ma więcej, inna mnie gumy, tego okiem nie zauważymy. :wink: |
Będę jechał do tego zakładu jeszcze z przednim kołem to wezme też i tylne do poprawki. Obserwowałem jak zmieniali mi oponę i nie widziałem, żeby chociaż przez chwilę koleś się zastanowił jak opone ułożyc, jedyne co to sprawdził rotacje...
Narazie muszę wymyśleć jak podnieść przód moto, bo nie mam stojaka a z tylnym stojakiem i lewarkiem pod centrum moto wydaje się bardzo niestabilne...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrulik
Kontaktowy
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: WPI Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 22:22, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Tak z Ciekawości a jak było to dla przypomnienia, jakie jest ciśnienie w oponach w Esce ?????
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suzuka
Kontaktowy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olesno Panie! Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 22:43, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A tak z ciekawości..Bo będę malował felgi, i pózniej je chcę dać do wyważania, mam zębatki i tarcze przykręcić czy nie?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
selisek
Stały bywalec
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kęty/Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 7:49, 22 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki Romel za informacje.
Kolejny przyklad - teoria - praktyka
Kola wywaza sie kompletne z zebatkami i tarczami.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TastPiotr
Stały bywalec
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 10:17, 22 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
selisek napisał: | Dzieki Romel za informacje.
Kolejny przyklad - teoria - praktyka
Kola wywaza sie kompletne z zebatkami i tarczami. |
Ooo, no to kolejny błąd z mojej strony... ja dałem do wyważania bez pokrywy z zębatką .
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
SV Rider
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: Nie 14:12, 22 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
TastPiotr - nic się nie dzieje - bez zębatki też będzie OK - za mały ciężar oraz promień aby mogło to wpłynął w znaczący sposób na ogół...
Zaznaczam, że my sobie tutaj z lekka teoretyzujemy - tak jak pisał selisek - teoria/praktyka - czasami nie idzie w 100% w parze, owszem, mogłoby iść w parze ale niejednokrotnie mija się to z celem...
Cyrulik - przód 2,25, tył 2,5 (na zimnych oponach)
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arwo
Kontaktowy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 12:16, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
W Lublinie polecam Moto-GP obok Makro, lub salon Hondy "Skóra". W Hondzie chyba 10zł taniej biorą za zmianę opony niż Moto-GP.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregoriusss
Świeżak
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Liverpool/ Wlk. Bryt. Płeć: Biker płci męskiej
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luana
Gość
|
Wysłany: Sob 14:14, 12 Paź 2013 Temat postu: JXCsfBqdIMIlSfC |
|
|
Coaseho teore9m je v tomto pode1ned opravdu popiochtelnfd i pro studenty niŞťedch roÄnedkĹŻ topedcedch se jeĹĄtÄ ve vlne1ch Äeske9 beletrie:)Ale, je skuteÄnÄ tak "vedlejĹĄed", kdo zaplated tÄch 50 babek? Teore9m si doke1Ĺžu pĹedstavit aplikovanfd u soudu nebo ve spre1vnedm Ĺedzened. Je prime1rnedm faÄelem tohoto Ĺedzened rozsoudit faÄastnedky, nebo najedt ĹeĹĄened, ktere9 je ekonomicky nejvfdhodnÄjĹĄed pro spoleÄnost (hrozne1 formulace:) a pak nechat faÄastnedky sporu si o tÄch padese1t dolarĹŻ hodit korunou?Toto Äe1steÄnÄ souvised se zajedmavou ote1zkou, kterou jsme ĹeĹĄili se Stevem Terretem, lektorem v Cambridge diploma in Eng and Europ law. Zda apelaÄned soud vyne1ĹĄed rozsudek pĹedevĹĄedm proto, aby posoudil konre9tned odvole1ned nebo prime1rnÄ proto, aby pro futuro v re1mci ratio decidendi vyreĹĄil "important point of law". odpovÄÄ byla ne1sledujedced:"So it is not correct to say that the Court of Appeal needed to decide deciding wheter specificly mr. Collins was aware or not of his trespassing . The only question the Court of Apeal needs to ask itself is: When the jury decided that Mr Collins has trespassed, did they do so on the basis of a proper description of the law of trespass as told to them by the trial judge? Ifthe answer is no , the jury's decision is not safe and the appeal would be allowed. In that sense, the Court of Appeal's judgment has 2 functions: A precedent functionThe Court of Appeal's judgment (or HL's) will answer a particular legal question referred to it from a lower court (e.g. What does trespass mean in s.9 of the Theft Act 1968?). The definition the higher court provides will crfeate a precedent which will be used by lower courts in future cases (and by lawyers and law students when discussing that area of law) An individual function The individual(s) involved in the first-instance trial in which the legal question arose (e.g. Mr Collins) have a personal interest in the answer provided by the higher court. Once the higher court has given its answer, this will impact upon whether the lower court decided the case properly. It may result in the trial court's decision being overruled (as it was in the Collin case)."
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MilburnandMarilyn
Gość
|
Wysłany: Pon 8:28, 14 Paź 2013 Temat postu: vQMCzMrNRvDCjp |
|
|
Souhlasedm s P. Brezinou. Teorie mi pĹipade1 hodnÄ odtrĹžene1 od reality, i po tom, co pedĹĄe J. JoĹĄt. Ale to je v urÄitfdch ekiocmnokfdch kruzedch dost obvykle9. :-)PĹŻvodnedm proble9mem je, Ĺže farme1Ĺovi vedlejĹĄedm efektem nÄÄed Äinnosti (z nedĹž farme1Ĺ Ĺže1dne9 vfdhody neme1, ani se nejedne1 o vfdsledek trĹžned konkurence nebo technicke9 inovace) vznikla ĹĄkoda. Pokud ĹĄkodu nenahraded Ĺželeznice, farme1Ĺ bude muset pro pĹedĹĄtÄ zaplatit Ĺželeznici prevenci, coĹž ho opÄt bude nÄco ste1t. Snad se Ĺželeznice opravdu spokojed se zaplacenedm ne1kladĹŻ na ta zaĹedzened zvfdĹĄenfdch o nÄjakou zcela nepatrnou Äe1stku....Ale spedĹĄ bych se jeĹĄtÄ zamyslel nad tedm, kterfd ze subjektĹŻ bude medt pĹi vyjedne1ve1ned silnÄjĹĄed pozici a bude si moci spedĹĄe diktovat podmednky. Ĺekl bych, Ĺže ten, kterfd se1m o sobÄ nic platit nemused a mĹŻĹže toho druhe9ho, kterfd me1 ze1jem pĹedejedt jemu vznikajedcedm ĹĄkode1m, trochu vyĹždedmat.Jak se s tedm asi Coase vyrovne1? Nijak, protoĹže to je z jeho pohledu irelevantned. Nicme9nÄ pak oprvdu nevedm, proÄ by se jeho teoreticky hezkfd model mÄl jakkoli promedtat do reality, kdyĹž s ned neme1 te9mÄĹ nic spoleÄne9ho.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|