![Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomalla
Świeżak
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZetGie Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 13:05, 02 Sie 2009 Temat postu: Pływanie na zakrętach? |
|
|
Hej,
to mój pierwszy zagadkowy post więć proszę oszczędzić szyderstwa
Sprawa ma się następująco:
w długim zakręcie przy lekkim pochyleniu się, mam wrażenie, że moto lekko pływa... tak jakby przód nie zgrywał się z tyłem i mam odczucia, że tył zaczyna uciekać.
Ciśnienie w oponach prawidłowe, tylnia opona nówka (Michelin Pilot Road 2) - wymiary oczywiście wg. zaleceń producenta. Przedni laczek... od nowości Bridgestone... stan bardzo dobry (12 tyś zrobione). Nie chce się ścierać szybko
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szydeł
Kontaktowy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 488
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Międzyborów k. W-wy / Imielin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 17:21, 02 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Krzywy lewy przedni kierunek, albo opony niedogrzane:) Ostatni raz coś takiego odczułem jak w marcu jeździłem. Albo się przyzwyczaiłem, albo opona się lepiej lepi.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 19:04, 02 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dawno wymieniałeś olej w lagach? Może przód za miękki? :?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
SV Rider
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: Pon 7:07, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Tak jak Hunterkiller olej w lagach - po pierwsze...
Po drugie: - możesz mieć źle ustawioną geometrię tylnego koło - nie jest w osi przedniego.
Miałem podobne wrażenia po pierwszych 2000-3000 tyś km... nie mogłem sobie dać z tym rady ale..
Za namową "coniektórych tutejszych" - wymieniłem olej w lagach, znalazłem metodą prób napięcie wstępne sprężyn z przodu i z tyłu, ustawiłem z dokładnością do 0,2mm osiowość tylnego koła (temat był poruszany na forum o osiowości)... nom efekt taki, że teraz tylko powietrze sprawdzam w oponach a o2o odmieniło sie STRASZNIE - sama przyjemność z winkli.
Pływa tylko i wyłącznie na zimnych oponach-minimalnie ale to raczej jest moja "głupota" niż wada motocykla
PZDR
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomalla
Świeżak
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZetGie Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 11:35, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm, skusze się na wymianę oleju w lagach (zaleje gęstszy 15 lub 20 W). Co do geometrii, to wg serwisu jest cacy A w Zielonej Górze nie ma zbyt wielkiego wyboru w serwisach... chyba, że ktoś zna jakiś w pobliżu
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samogonek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice
|
Wysłany: Pon 17:18, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie Tomala takie coś zniknęło po zmianie oleju w lagach (na 15W) :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomalla
Świeżak
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZetGie Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 17:32, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem olej, będzie na jutro. Wg instrukcji z neta, sam postaram się to zrobić
Więc, wymiana oleju w lagach
Mogę zrobić fotorelację, jeżeli jest popyt na to
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samogonek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice
|
Wysłany: Pon 20:28, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jest już o tym na forum bardzo dużo. Jednak jeżeli nie sprawi Ci to problemu...
Może akurat komuś jedno zdjęcie więcej pomoże w rozwiązaniu problemu :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kacperski
Stały bywalec
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Milanówek Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 16:31, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
ROMEL, podrzuć jakieś info dot. ustawiania tylnego koła.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Owca007
Gość
|
Wysłany: Wto 17:17, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie przed wymianą oleju i sprężyn nie odczuwałem pływania przodu tylko drażnił mnie zbyt miękki przód ale po wymianie czuć poprawę w prowadzeniu maszyna jest bardziej wyczuwalna.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasper79
Kontaktowy
Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Obra(Wlkp)/Oslo
|
Wysłany: Wto 17:41, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Tomalla, w Kargowej jest ok mechanior. Bynajmniej ja jestem zadowolony.
Jak coś to dawaj na PW, podeśle więcej namiarów.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomalla
Świeżak
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZetGie Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 15:40, 09 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Sprawa rozwiązana.
Wymiana oleju w lagach na 15W, wchodzi 491ml do każdej lagi, proponuje wlać 495ml, śruby wtedy na zero
dodatkowo tylni amorek był zdecydowanie za twardy w porównaniu z przodem. Odkręcenie go pomogło. Dodatkowo regulacja napięcia łańcucha i temat w 100% się zamknął i rozwiązał. Nie ma pływania na zakrętach, z czego jestem bardzo zadowolony
A przy okazji zafundowałem sobie prezent na urodzinki, filtr powietrza KN + regulacja wtrysków konieczność po włożeniu takiego filtra.
Szczerze, lepiej się wkręca.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Schabovy
Świeżak
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 16:53, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Odświeżam trochę temat. Moja SV'ka strasznie niepewnie prowadzi się w zakrętach. Nawet nie tyle pływa, co jakby coś w zakręcie powodowało zmianę toru jazdy tylnego koła . Nie wiem dokładnie jak to opisać. Jest to bardzo niebezpieczne , już kilka razy prawie się przez to wyłożyłem. Na wstępie odrzucam opony bo mają dobre ciśnienie. Zastanawiam się, czy to może mieć coś wspólnego z wahaczem? Np. Zepsute łożyska czy coś w ten deseń?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Owca007
Kontaktowy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
|
Wysłany: Nie 17:05, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Opona może ma i ciśnienie dobre ale czy jej stan jest odpowiedni i czy nawierzchnia asfaltu też. Sprawdź luzy na kole na wahaczu i czy amorek pracuje jak należy bo może olej wyleciał i głupieje.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kacperski
Stały bywalec
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Milanówek Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 21:42, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A może masz oponę zużytą tylko na środku? Wtedy też moto pływa tam gdzie opona przestaje być wytarta.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Schabovy
Świeżak
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 22:51, 30 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm... opony mam dosyć nowe (z 1000-2000 km) i w sumie faktycznie jeżdżę częściej na wprost niż w winklach, no ale bez przesady, nie wierzę, że na bokach opon mam jeszcze tą warstwę ochronną. Co prawda przed założeniem, nie przetarłem ich papierem ściernym a może powinienem to zrobić? Przy okazji sprawdziłem wahacz (kiedy tylne koło było w powietrzu poruszałem w górę i w dół i na boki) i według mnie nie ma tam luzu.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kacperski
Stały bywalec
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Milanówek Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 10:37, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Zetrzyj ten silikon, sprawdź czy nie masz zbyt miękko ustawionej sprężyny i powinno być ok.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samogonek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice
|
Wysłany: Pon 17:26, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A rozmiarówka opony jest taka jak należy? Jeżeli chodzi o amortyzator to jego nieprawidłowe działanie czułbyś już przy samym wsiadaniu na moto. Może masz nierówno koło przykręcone. Zobacz na kreski na tych naciągaczach. Choć z tego co ludzie mówią, nie zawsze można im ufać.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Schabovy
Świeżak
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 20:25, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, rozmiarówka standardowa. Wydaje mi się, że rozwiązałem problem dokładnie szlifując boki opony papierem ściernym. Poszedłem się przejechać po tym zabiegu i widać różnice. Nie sprawdziłem opon w maksymalnych złożeniach z racji, że jest miejscami mokro w zakrętach po dzisiejszych ulewach. Ale z tego co widziałem to myślę, że to rozwiązało problem .
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Świeżak
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 12:54, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
A zastanawialiście się nad tym że na każdym kole jest inna opona. Co oznacza że każda opona ma inne parametry (inny rodzaj gumy) inaczej się rozgrzewają. Przeżyłem coś takiego jak miałem dwie różne opony na jednej osi w samochodzie. Wystarczy tylko jak jedna opona jest troszeczkę twardsza od drugiej.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|