Forum  Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pływanie na zakrętach?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalla
Świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZetGie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 13:05, 02 Sie 2009    Temat postu: Pływanie na zakrętach?

Hej,
to mój pierwszy zagadkowy post więć proszę oszczędzić szyderstwa Wesoly

Sprawa ma się następująco:
w długim zakręcie przy lekkim pochyleniu się, mam wrażenie, że moto lekko pływa... tak jakby przód nie zgrywał się z tyłem i mam odczucia, że tył zaczyna uciekać.

Ciśnienie w oponach prawidłowe, tylnia opona nówka (Michelin Pilot Road 2) - wymiary oczywiście wg. zaleceń producenta. Przedni laczek... od nowości Bridgestone... stan bardzo dobry (12 tyś zrobione). Nie chce się ścierać szybko Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szydeł
Kontaktowy


Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 488
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyborów k. W-wy / Imielin
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 17:21, 02 Sie 2009    Temat postu:

Krzywy lewy przedni kierunek, albo opony niedogrzane:) Ostatni raz coś takiego odczułem jak w marcu jeździłem. Albo się przyzwyczaiłem, albo opona się lepiej lepi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HUNTERKILLER
Honorowy SV Rider


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 19:04, 02 Sie 2009    Temat postu:

Dawno wymieniałeś olej w lagach? Może przód za miękki? :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEL
SV Rider


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Strzelin

PostWysłany: Pon 7:07, 03 Sie 2009    Temat postu:

Tak jak Hunterkiller olej w lagach - po pierwsze...
Po drugie: - możesz mieć źle ustawioną geometrię tylnego koło - nie jest w osi przedniego.

Miałem podobne wrażenia po pierwszych 2000-3000 tyś km... nie mogłem sobie dać z tym rady ale..
Za namową "coniektórych tutejszych" - wymieniłem olej w lagach, znalazłem metodą prób napięcie wstępne sprężyn z przodu i z tyłu, ustawiłem z dokładnością do 0,2mm osiowość tylnego koła (temat był poruszany na forum o osiowości)... nom efekt taki, że teraz tylko powietrze sprawdzam w oponach a o2o odmieniło sie STRASZNIE - sama przyjemność z winkli.
Pływa tylko i wyłącznie na zimnych oponach-minimalnie ale to raczej jest moja "głupota" niż wada motocykla

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalla
Świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZetGie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 11:35, 03 Sie 2009    Temat postu:

Hmm, skusze się na wymianę oleju w lagach (zaleje gęstszy 15 lub 20 W). Co do geometrii, to wg serwisu jest cacy Wesoly A w Zielonej Górze nie ma zbyt wielkiego wyboru w serwisach... chyba, że ktoś zna jakiś w pobliżu Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Pon 17:18, 03 Sie 2009    Temat postu:

U mnie Tomala takie coś zniknęło po zmianie oleju w lagach (na 15W) :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalla
Świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZetGie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 17:32, 03 Sie 2009    Temat postu:

Zamówiłem olej, będzie na jutro. Wg instrukcji z neta, sam postaram się to zrobić Jezyk
Więc, wymiana oleju w lagach Jezyk
Mogę zrobić fotorelację, jeżeli jest popyt na to Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Pon 20:28, 03 Sie 2009    Temat postu:

Jest już o tym na forum bardzo dużo. Jednak jeżeli nie sprawi Ci to problemu...
Może akurat komuś jedno zdjęcie więcej pomoże w rozwiązaniu problemu :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Wto 16:31, 04 Sie 2009    Temat postu:

ROMEL, podrzuć jakieś info dot. ustawiania tylnego koła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Gość





PostWysłany: Wto 16:49, 04 Sie 2009    Temat postu:

Kacperski - chyba chodzi o ten temat?
http://www.sv650.fora.pl/technika-jazdy,10/efekt-shimmy,1676.html Wesoly
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Gość





PostWysłany: Wto 17:17, 04 Sie 2009    Temat postu:

U mnie przed wymianą oleju i sprężyn nie odczuwałem pływania przodu tylko drażnił mnie zbyt miękki przód ale po wymianie czuć poprawę w prowadzeniu maszyna jest bardziej wyczuwalna.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasper79
Kontaktowy


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Obra(Wlkp)/Oslo

PostWysłany: Wto 17:41, 04 Sie 2009    Temat postu:

Tomalla, w Kargowej jest ok mechanior. Bynajmniej ja jestem zadowolony.
Jak coś to dawaj na PW, podeśle więcej namiarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalla
Świeżak


Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZetGie
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 15:40, 09 Sie 2009    Temat postu:

Sprawa rozwiązana.
Wymiana oleju w lagach na 15W, wchodzi 491ml do każdej lagi, proponuje wlać 495ml, śruby wtedy na zero Wesoly
dodatkowo tylni amorek był zdecydowanie za twardy w porównaniu z przodem. Odkręcenie go pomogło. Dodatkowo regulacja napięcia łańcucha i temat w 100% się zamknął i rozwiązał. Nie ma pływania na zakrętach, z czego jestem bardzo zadowolony Wesoly
A przy okazji zafundowałem sobie prezent na urodzinki, filtr powietrza KN + regulacja wtrysków Wesoly konieczność po włożeniu takiego filtra.
Szczerze, lepiej się wkręca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Schabovy
Świeżak


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 16:53, 30 Maj 2010    Temat postu:

Odświeżam trochę temat. Moja SV'ka strasznie niepewnie prowadzi się w zakrętach. Nawet nie tyle pływa, co jakby coś w zakręcie powodowało zmianę toru jazdy tylnego koła . Nie wiem dokładnie jak to opisać. Jest to bardzo niebezpieczne , już kilka razy prawie się przez to wyłożyłem. Na wstępie odrzucam opony bo mają dobre ciśnienie. Zastanawiam się, czy to może mieć coś wspólnego z wahaczem? Np. Zepsute łożyska czy coś w ten deseń?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owca007
Kontaktowy


Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)

PostWysłany: Nie 17:05, 30 Maj 2010    Temat postu:

Opona może ma i ciśnienie dobre ale czy jej stan jest odpowiedni i czy nawierzchnia asfaltu też. Sprawdź luzy na kole na wahaczu i czy amorek pracuje jak należy bo może olej wyleciał i głupieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 21:42, 30 Maj 2010    Temat postu:

A może masz oponę zużytą tylko na środku? Wtedy też moto pływa tam gdzie opona przestaje być wytarta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Schabovy
Świeżak


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 22:51, 30 Maj 2010    Temat postu:

Hmm... opony mam dosyć nowe (z 1000-2000 km) i w sumie faktycznie jeżdżę częściej na wprost niż w winklach, no ale bez przesady, nie wierzę, że na bokach opon mam jeszcze tą warstwę ochronną. Co prawda przed założeniem, nie przetarłem ich papierem ściernym a może powinienem to zrobić? Przy okazji sprawdziłem wahacz (kiedy tylne koło było w powietrzu poruszałem w górę i w dół i na boki) i według mnie nie ma tam luzu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacperski
Stały bywalec


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Milanówek
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 10:37, 31 Maj 2010    Temat postu:

Zetrzyj ten silikon, sprawdź czy nie masz zbyt miękko ustawionej sprężyny i powinno być ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samogonek
Stały bywalec


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice

PostWysłany: Pon 17:26, 31 Maj 2010    Temat postu:

A rozmiarówka opony jest taka jak należy? Jeżeli chodzi o amortyzator to jego nieprawidłowe działanie czułbyś już przy samym wsiadaniu na moto. Może masz nierówno koło przykręcone. Zobacz na kreski na tych naciągaczach. Choć z tego co ludzie mówią, nie zawsze można im ufać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Schabovy
Świeżak


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Pon 20:25, 31 Maj 2010    Temat postu:

Tak, rozmiarówka standardowa. Wydaje mi się, że rozwiązałem problem dokładnie szlifując boki opony papierem ściernym. Poszedłem się przejechać po tym zabiegu i widać różnice. Nie sprawdziłem opon w maksymalnych złożeniach z racji, że jest miejscami mokro w zakrętach po dzisiejszych ulewach. Ale z tego co widziałem to myślę, że to rozwiązało problem Wesoly .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kris
Świeżak


Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Biker płci męskiej

PostWysłany: Nie 12:54, 07 Lis 2010    Temat postu:

A zastanawialiście się nad tym że na każdym kole jest inna opona. Co oznacza że każda opona ma inne parametry (inny rodzaj gumy) inaczej się rozgrzewają. Przeżyłem coś takiego jak miałem dwie różne opony na jednej osi w samochodzie. Wystarczy tylko jak jedna opona jest troszeczkę twardsza od drugiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna -> Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin