 |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bonokce
SV Rider
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 22:27, 15 Lip 2009 Temat postu: Niepewne zawieszenie ? |
|
|
Powiedzcie mi chłopaki jak to jest w koncu z zawieszeniem w tym motrze. Gdzieś na stronach przeczytalem ze ten SV nie ma tendencji do shimmy a co ja wezme jakiegos pasazera a jade bardzo wolno to od razu dostaje. Wogóle jakoś tak dla mnie to on jest niestabilny w zakrecie. Na początku myślalem że to ja się niepewnie czuje w zakręcie jako początkujący motocyklista ale testowałem horneta mojego kolegi i u niego mi to szło zupełnie inaczej. Czy może to być wina motoru a jak tak to co mam sprawdzić? Z góry dzięki za odpowiedz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wasior
Gość
|
Wysłany: Śro 22:30, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie właśnie pojawił się efekt shimmy. Podejrzewam opony, jutro jadę na wymianę i sprawdzenie tego. Dam znać co u mnie było...
Może temat podpiąć?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bonokce
SV Rider
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 22:34, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Podpinaj. Tak ostatnio przyglądając się motocyklowi zauważylem, że na tyle opona nie ma znaczka zr tylko samo r. Zamiast standardowego metzalera ktoś założył pirelli. Czy to może mieć jakiś wpływ?
Ostatnio zmieniony przez Bonokce dnia Śro 22:34, 15 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzikus330
Gość
|
Wysłany: Śro 22:37, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie w sv1000s wszystko znikło po regulacji zawieszenia, ale z tego co wiem lyter ma wiecej regulacji niż 650 typu dobicie, odbicie itp itd...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kolecik
Gość
|
Wysłany: Czw 5:56, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A u mnie to zjawisko nie występuje.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Owca007
Gość
|
Wysłany: Czw 6:52, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Dziwnie bo jak wiadomo z doświadczenia sv jest odporny na shimmy, może motocykl jest po przejściach.
Ostatnio zmieniony przez Owca007 dnia Czw 6:53, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Czw 9:14, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja sie bawilem kierownica tak zeby zrobic shimmy i nic .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bonokce
SV Rider
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 10:35, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A może to przez luz w piascie przedniego koła?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wasior
Gość
|
Wysłany: Czw 12:41, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wymiana opony nie pomogła. Shimmy występuje powyżej 80 km/h. Przy niższej prędkości można spokojnie puścić kierownice. Jadąc szybciej kierownica wali o dłonie, aż ramiona drętwieją. Mechanik stwierdził, że łożysko główki ramy do wymiany, ale ja nie widzę luzów...
Bonokce u mnie w zakrętach jedzie się idealnie...
Ostatnio zmieniony przez wasior dnia Czw 12:42, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Czw 14:03, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Jest kilka mozliwosci:
- poziom oleju w lagach (rozny pomiedzy lagami, lub za duzy lub za maly)
- lozyska kola (zle skrecona os)
- krzywe lagi
- krzywa rama
- lozysko glowki ramy
- stan opon
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 14:49, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
-wyważenie kół
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Notturno SV
Kontaktowy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 15:26, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A ja sie podepne do tematu zauwarzylem dziwne zachowanie mojego moto czasami jak jade po prostej drodze to musze co chcwila korygowac tor jazdy tak jak bym sie zsuwal z pasa jezdni, nie wystepuje tozawsze ale jest dosc uciazliwe, zastanawialem sie czy to nie wina asfaltu ... ale moze macie jakies inne pomysly ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bonokce
SV Rider
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 16:14, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Może ci kierownica krzywo patrzy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wasior
Gość
|
Wysłany: Czw 17:07, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Notturno SV napisał: | A ja sie podepne do tematu zauwarzylem dziwne zachowanie mojego moto czasami jak jade po prostej drodze to musze co chcwila korygowac tor jazdy tak jak bym sie zsuwal z pasa jezdni, nie wystepuje tozawsze ale jest dosc uciazliwe, zastanawialem sie czy to nie wina asfaltu ... ale moze macie jakies inne pomysly ?? |
Widzę, że z Warszawy więc stawiam na asfalt. Miałem kiedys krzywe lagi to efekt był taki, że moto jechało prosto tylko musiałem na nim siedzieć krzywo:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Śro 22:05, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Shima może być spowodowana baaardzo wieloma rzeczami. SV jest generalnie odporna na to zjawisko, więc jeżeli występuje, to coś jest nie tak.
Z łagodniejszych przyczyn:
Np. pechowo dobrana przednia opona (znam przypadek, że wymiana na gumę w tym samym rozmiarze ale z innym bieżnikiem, rozwiązała temat). Zły profil opony też zwiększa ryzyko shimmy. Może być rozwalone łożysko główki ramy lub w piaście koła. Może być nierówny poziom oleju w prawej i lewej goleni.
Większym problemem może być np. minimalnie zgięta oś koła (wiele osób pomija ją w naprawach powypadkowych). Zgięcie lag, półek lub główki ramy zazwyczaj jest dużo bardziej zauważalne...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dono
Kontaktowy
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: łódzkie Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 8:27, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ostatnio miałem coś takiego że w zakrętach przy prędkości pow. 160 km/h strasznie bujało mi przodem. Utwardzenie przedniego zwieszenia nic nie dało, za to po wymianie TYLNEJ opony i wyważeniu TYLNEGO koła wszystko jest już ok. Być może lekko podbita tylna felga miała na to wpływ. Czasem przyczyny mogą być naprawdę różne
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wasior
Gość
|
Wysłany: Czw 22:19, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Frog napisz dokładniej jak ci wężykuje motor. Z tego co widzę nie jest to klasyczne shimmy. U mnie to co piszesz stało się po wymianie tylnej gumy na nową. Opona nie uleżała się i jest zarąbiście okrągła. Powoduje to lekkie wężykowanie. Shimmy to mocne drgania kierownicy, tak jak wypowiadali się poprzednicy może sęk tkwi w tyle...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|