 |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Sob 11:30, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
drugdill napisał: | cyber_human napisał: | @Fabian: myślę, że po normalnym nasmarowaniu trzeba się delikatnie przejechać kilka kilometrów, żeby się łańcuch nagrzał i smar spenetrował wszystkie ogniwa... |
A tak "baj de łej" to zakładając nowy napęd zapytałem mechanika czy należy czyścić łańcuch o lub x ringowy. Odpowiedź była szybka - jak się zabrudzi to zwilż szmatkę w WD40 i przetrzyj. A naftę (kerosene) trzymaj z daleka od łańcucha bo nigdy nie wiesz jak o ringi się zachowają. |
To widzę że ten mechanik jest mądrzejszy od japońskich inżynierów...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
drugdill
Świeżak
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 12:21, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
slayer napisał: |
To widzę że ten mechanik jest mądrzejszy od japońskich inżynierów... |
Ja tam chłopa bronić nie będę.. Każdy ma swoje doświadczenia i własną technikę.
Fakt jest tylko taki, że do czyszczenia starego napędu używałem (tak jak w OWNERS MANUAL napisano) czegoś co się zwie kerosene (nafta). I tu może być mój błąd że zamiast zwilżoną szmatką go traktować to obficie namoczoną gąbką skrapiałem go, pędzlem rozprowadzałem i po minucie dopiero wytarłem. Widocznie co niektóre trochę zużyte już o ringi popuściły nafty do środka, która wypłukała smar tam się znajdujący. Widać przesadziłem. Chcąc przedłużyć życie starego już łańcucha tylko przyspieszyłem śmierć całego napędu.
Głupota nie boli tylko po kieszeni uderza. Kto przeczyta ten post może nie popełni takiego błędu jak ja.
Wniosek z tego tylko jeden - nawet jeśli nafta to tylko na lekko zwilżonej szmatce i powinno być cacy.
Ostatnio zmieniony przez drugdill dnia Sob 12:24, 16 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrFF
Stały bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 12:52, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że nafta nie ma aż takich właściwości penetrujących żeby uszkodziła oringi. Ona jest tłusta, przez co usuwa stary brudny smar który działa jak papier ścierny. Po dokładnym umyci dzieje się tak jak ze starym silnikiem którego pozbawi się nagaru. O czystość łańcucha trzeba dbać regularnie a nie raz w roku. Ja w przeciwnie do wspominanego mechanika nie użyłbym WD 40 do łańcucha.
Pozdro
drugdill napisał: | slayer napisał: |
To widzę że ten mechanik jest mądrzejszy od japońskich inżynierów... |
Ja tam chłopa bronić nie będę.. Każdy ma swoje doświadczenia i własną technikę.
Fakt jest tylko taki, że do czyszczenia starego napędu używałem (tak jak w OWNERS MANUAL napisano) czegoś co się zwie kerosene (nafta). I tu może być mój błąd że zamiast zwilżoną szmatką go traktować to obficie namoczoną gąbką skrapiałem go, pędzlem rozprowadzałem i po minucie dopiero wytarłem. Widocznie co niektóre trochę zużyte już o ringi popuściły nafty do środka, która wypłukała smar tam się znajdujący. Widać przesadziłem. Chcąc przedłużyć życie starego już łańcucha tylko przyspieszyłem śmierć całego napędu.
Głupota nie boli tylko po kieszeni uderza. Kto przeczyta ten post może nie popełni takiego błędu jak ja.
Wniosek z tego tylko jeden - nawet jeśli nafta to tylko na lekko zwilżonej szmatce i powinno być cacy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fabian1098
Kontaktowy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 13:00, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Kurde to juz zwątpiłem czy nie zniszczyłem łańcucha bo potraktowałem go obficie naftą aż sie świecił
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Sob 18:23, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nafta jest tłusta i nie reaguje z gumą. Jest bezpieczna dla O-ringów i X-ringów. Szmatą, gąbką, pędzlem czy ropownicą - nie zaszkodzimy łańcuchowi. Co najwyżej wypłuczemy stary brudny smar, dzięki czemu łańcuch po myciu robi się luźniejszy. WD-40 niestety ma kiepski wpływ na elementy gumowe, więc chociaż bardzo ładnie czyści łańcuch, wolałbym go nie używać
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sergio
SV Rider
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 20:58, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie wczoraj postanowiłem nasmarować łańcuch po raz 1 (moto mam od dwóch miesięcy bodajże). To co mnie zadziwiło, to właśnie dziwny dźwięk wydobywający się ze sprzętu przy obracaniu tylnego koła. Coś jakby grzechotanie, dźwięk podobny do kulek znajdujących się w spreju. Kierunkowo brzmi to jak tylna piasta. Też tak macie czy łożyska do wymiany?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snow
Stały bywalec
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań[v] Szczecin[] Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 21:42, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Sergio: zlej smarem łańcuch a wymiana piasty może okazać się zbędna:-P
Chyba, że w ciągu 2 miesięcy zrobiłeś tylko 300 km.... bo co 300 km jakoś trzeba smarować łańcuch...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sergio
SV Rider
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Nie 21:45, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem na pewno więcej, ile niestety nie wiem bo nie mam licznika Łańcuch zalałem razem z chodnikiem - dźwięk dochodzi z tylnej piasty...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iktorn79
Kontaktowy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:07, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy mowa jest tu o takim terkotaniu, o którym ja myślę (inne niż wsadzenie plastiku w szprychy w rowerze za dzieciaka), ale wydaje mi się, że łańcuch zawsze będzie słychać przy przetaczaniu.
Wam w góle go nie słychać?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B2RT
Moderator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Goleniów / Szczecin Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 18:30, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
iktorn79 napisał: | Wam w góle go nie słychać? |
Do 2 tyś po zmianie napędu nie było praktycznie żadnych odgłosów przy przetaczaniu konia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Wto 19:14, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja tego nie mam ale podejrzewam ten plastikowy slizgacz lancucha. To jest czesc ktora sie powinno wymienic od czasu do czasu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kolecik
Gość
|
Wysłany: Śro 7:08, 20 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Mi trochę terkocze. Ale tak jak napisał Iktorn i Yyveel to zapewne ten ślizgacz i ja się tym nie przejmuję :lol:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JURI
Kontaktowy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 20:27, 20 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Mi również terkocze ale jeżdżę i wszystko jest w porządku, przynajmniej wiadomo że coś tam jest   
Mam jeszcze jeden problem a mianowicie ostatnio podczas jazdy zacząłem słyszę dziwny dźwięk tak jakby koło o coś obcierało, przy przy spieszaniu i przy wolnej jeździe.
Przepatrzyłem dokładnie całe koło i nic.
Może to wina starych klocków albo tarcze są za krzywe, może ktoś wie co może być tego przyczyną.
Ostatnio zmieniony przez JURI dnia Pią 20:10, 22 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|