 |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Słoniu
Kontaktowy
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo - Wieliszew Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 21:32, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Odświeżam. Mam pytanie: czy jak wymienie sprężyny na progresywne i zaleje olojem 20W to nie będzie za twardo? Może 15W? Zależy mi na stabilności moto w winklach a nie na wygodzie:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Śro 10:22, 19 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem 20W to zbyt gęsty olej. U siebie mam progresywne, zalałem 15W i jest miodzio. Natomiast np. dla porównania - 2 dni temu grzebałem w zawieszeniu Leona, miał zalane 20W i zmieniliśmy na 15. Ciężko porównywać, bo poprzednio miał za mało oleju i do tego nierówny poziom, ale przed wymianą skarżył się, że jeździć się nie da, teraz wszystko jest ok
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Sob 17:01, 22 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Moim zdaniem 20W to zbyt gęsty olej. U siebie mam progresywne, zalałem 15W i jest miodzio. Natomiast np. dla porównania - 2 dni temu grzebałem w zawieszeniu Leona, miał zalane 20W i zmieniliśmy na 15. Ciężko porównywać, bo poprzednio miał za mało oleju i do tego nierówny poziom, ale przed wymianą skarżył się, że jeździć się nie da, teraz wszystko jest ok  |
Kwestia gustu...
Dla mnie 20W było ok i o niebo lepiej niż na fabrycznym oleju.
Fajna zagadka z tą usterką.Na pewno zalałem odpowiednią ilość.Przejeździłem tak ponad 10 kkm i zawsze było miodzio.Pewnie ten olej jednak uciekał a Leon tego nie zauważył...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Sob 20:53, 22 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem... Jak rozebrałem przód to była nierówna ilość w lewej i prawej, a poza tym w obu było za mało. A uszczelniacze jak najbardziej suche, nic się nie pociło. Grunt, że teraz jest już ok i da się normalnie jeździć. Btw. off-topując trochę - tam łożysko w główce ramy jest jeszcze oryginalne czy wymienione na stożkowe? Bo był mikro luz, skręciłem mocniej, ale jak to kulkowe, to na długo nie starczy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Nie 10:10, 23 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dziwne to :?
Oryginalne kulki siedzą.Ok koniec OT.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TastPiotr
Stały bywalec
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 18:22, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Troszkę odgrzeję temat.
Mam pytanko do tych, którzy już wymienili olej w zawieszeniu swoich SVałek.
Czy we wtryskowej wersji Suzi nie ma problemu z osadzeniem lagi z powrotem w półki? W manualu jest tylko napisane, żeby wyrównać górną krawędź lagi z górna powierzchnią górnej półki. Brzmi prosto. Rzeczywiście nie ma z tym problemu? Można to łatwo dobrze ustawić?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golkow
Kontaktowy
Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 20:33, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli nic nie jest pokrzywione to po odkręceniu śrub na półkach, lagi powinny praktycznie "wypaść" z półek. Montaż podobnie - powinny wskoczyć bez większego oporu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fabian1098
Kontaktowy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 21:38, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze golkow wszystko będzie luźne po odkręceniu śrub na półce górnej i tej dolnej. Asekuruj lage podczas odkrecania bo mi pierwsza spadła na ziemie ale juz na drugą byłem przygotowany.Powodzenia!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TastPiotr
Stały bywalec
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:03, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Hehe to wiem. Ale mi chodzi o osadzenie lagi z powrotem w półce. Trzeba ją wyrównać do powierzchni górnej półki, tak jak to jest opisane w drugiej kropce:
I zastanawiam się czy z tym nie ma problemu, bo przecież na ladze nie ma żadnych rowków w które "wskakuje" i po prostu się skręca... Trzeba to jakoś ułożyć. Czy się mylę?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ozd
Kontaktowy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:09, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Zaznacz markerem sobie na ladze przed zdjęciem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Śro 0:51, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
TastPiotr napisał: | I zastanawiam się czy z tym nie ma problemu, bo przecież na ladze nie ma żadnych rowków w które "wskakuje" i po prostu się skręca... Trzeba to jakoś ułożyć. Czy się mylę? |
Jest rowek - łączenie lagi z korkiem. To wystarcza do równego ustawienia obu lag w górnej półce. Złożenie tego do kupy jest do bólu proste, ciężko coś spaprać.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrFF
Stały bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 1146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 18:38, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Mało tego, możesz sobie lekko "zmodyfikować" zawieszenie wpuszczając głębiej lagi. Zrobiłem tak przy FZ1 i mam przez to bliżej do ziemi ;-)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
selisek
Stały bywalec
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kęty/Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 21:21, 30 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Zeby miec pewnosc mozesz wykorzystac suwmiarke.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Świeżak
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 19:00, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam !
Dziś wymieniłem olej w lagach , według instrukcji z info SV 650 i miałem mały dylemat . Po rozebraniu lag, między sprężyną a tulejką dystansową była podkładka płaska. Według opisu powinna być na spodzie pod sprężyną, więć dałem ją pod sprężyne . Czy tak powinno być koledzy?
Przegłądałem teraz serwisówke i podkładka powinna być między sprężyną a tulejką , więc kolega błędnie wytłumaczył.
Ostatnio zmieniony przez wojtas dnia Pon 19:11, 04 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Pon 19:25, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
wojtas napisał: | Witam !
Dziś wymieniłem olej w lagach , według instrukcji z info SV 650 i miałem mały dylemat . Po rozebraniu lag, między sprężyną a tulejką dystansową była podkładka płaska. Według opisu powinna być na spodzie pod sprężyną, więć dałem ją pod sprężyne . Czy tak powinno być koledzy?
Przegłądałem teraz serwisówke i podkładka powinna być między sprężyną a tulejką , więc kolega błędnie wytłumaczył. |
Więc chyba już sam sobie odpowiedziałeś. Serwisówka zazwyczaj ma rację
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Świeżak
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 19:35, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tak mądry polak po ... Czeka mnie rozbiórka od nowa , choć może uda się bez wyciągania lag na stół.
Ostatnio zmieniony przez wojtas dnia Pon 19:35, 04 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bugi2009
Świeżak
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 22:12, 05 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja juz dwa razy ten temat przerabialem. Stary model bez wymiany sprezyn sie nie obejdzie. W nowym modelu moze olej cos zmieni, mnie osobiscie to nie zadowalalo, wymienilem komplet olej i sprezyny. Co do oleju to pierwszy model SV to max. 15w zupelnie wystarczy, nowy SV 10w. Jesli ktos chce troche po kombinowac to moze jeszcze zmienic poduszke powietrza w zawieszeniu(SV pierwsza genercja lustro oleju 100mm -twarde 140 - mieki, SV drugiej generacji S- 95mm N-100mm).Dane dotycza progresywnych sprezyn Wilbers-od gornej krawedzi mierzyc.
Radzil bym wymontowac lagi , olej wylac zalac nowym olejem plus twardsze sprezyny (mozna tam troche olej wlac i przeplukac- w starym modelu lubia sie lagi zacinac jak bez oleje do konca je wepchniesz-wiekszosc starszych modeli suzuki tak ma). Poskladac wszystko jazda probna- albo dolac jak ktos ma za miekko albo wyciagnoc jak za twardo(lepiej mniej oleju wlac zeby nie kombinowac jak go wyciagnac).
Ja osobiscie troche sie z tym bawilem i teraz jestem zadowolony(tyl mam prawie na maksa na sprezynie zeby mi bardziej przod dociazyl , a przod jedena kreska wkrecona i lustro olej 105 mm. Minus jest tego taki ze przy niskich temperaturach jest to twarde ale jak sie troche wszystko rozgrzeje jest miodzio.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez bugi2009 dnia Śro 1:02, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zurek100
Świeżak
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Czw 19:21, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A tak podłączając się pod temat, to jaki olej syntetyczny czy półsyntetyczny? Czym one się różnią? Bo widziałem zarówno taki i taki w gęstości 5,10,15,20 W.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Pią 11:27, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Syntetyczny jest droższy, ale nie zmienia swoich parametrów w zależności od temperatury. W motocyklu może nie czuć tego aż tak, bo nie jeździmy w zimie, ale testowałem to kiedyś w amortyzatorze w rowerze, dużo bardziej zaawansowanym niż widelec SV, różnica była bardzo zauważalna.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zurek100
Świeżak
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 12:02, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki:) Myślę, że 15 W styknie:D Jakoś na dniach będę to robił.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodarek
Świeżak
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Piotrkow Tryb Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Śro 10:25, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ktoś podpowie jaki olej i ile do SV 1000 zaleca serwisówka ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|