 |
Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Forum dla dojrzałych motocyklistów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Petu
Świeżak
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 19:58, 19 Cze 2009 Temat postu: Samodzielna wymiana opony |
|
|
Witam. Chciałbym zakupić łyżki do wymiany opon, lecz spotkałem się z opinią, że w przypadku opon bezdętkowych zadanie jest prawie niewykonalne. Czy ktoś miał do czynienia z tego typu operacją i jak to wygląda w praktyce?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PęDZEL
Stały bywalec
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opolskie Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 20:06, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Opony bezdętkowe, to nie są opony które można łatwo ściągnąć przy pomocy łyżek jak w Komarku, po pierwsze jest prawie pewne że przy okazji takiej próby uszkodzisz opony, felgę pewnie też i przy okazji sobie jeszcze zrobisz krzywdę siłując się z łyżkami... Lepiej podjeść do wulkanizatora który założy Ci oponę na montażownicy, zapłacisz od 10-30 zł ale przynajmniej się nie namęczysz i niczego nie uszkodzisz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mroowkojad
Kontaktowy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ursynów pod warszawą Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 20:50, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
No i jeszcze Ci w cenie wyważą koło, co w niektórych przypadkach może pozytywnie wpłynąć na prowadzenie motocykla.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szlosu
Świeżak
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 20:56, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie zapominajmy o wyważeniu w cywilizowany sposób oraz o tym że od tego małego kawałka gumy wszystko zależy. Nie lubię kombinacji w sprawach bezpieczeństwa .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snow
Stały bywalec
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań[v] Szczecin[] Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pią 23:18, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
"Samodzielna wymiana opony"
Noooooo... powiało grozą...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Pią 23:48, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Wlaśnie wczoraj byłem na wymianie opon. Szukałem warsztatu gdzie wymieniaja opony motocyklowe. No i musze powiedziec ze niezle trafilem. Wyszukalem ostatnio na motobajzlu dwie opony uzywane Michelin Pilot Power, za grosze, przednia nawet ze sporym bierznikiem. Bo to co mialem to szkoda gadac. Ale bylo ryzyko ze moga byc dziurawe. W owym warsztacie jak to powiedzialem to gosc powiedzial, ze nie zalozy naprawianych opon, nawet na moja odpowiedzialnosc . ALe je obejrzal i stwierdzil ze sa ok. No i teraz najlepsze gosc mial wywazarke do motocykli, wyczyscil felgi przed wywazaniem, olow rozlozyl rownomiernie, wymienil wentyle. Ja przywiazlem zdjete kola, ale niektorzy przyjezdzali na moto. Gosc mial pelen zestaw narzedzi, 3 klucze dynamometryczne, ktorych uzywal do oski i zaciskow hamulcowych (+ksiazka z momentami obrotowymi do wszystkich moto, taka tez ksiazka z zalecanym cisnieniem). Do tego wszystkie sruby zaciskow hamulcowych wklejal na loctite. Wprawdzie za wymiane opon zaplacilem 110pln czyli tyle co za opony, ale bylo warto.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vinca22
Stały bywalec
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 727
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków/Krzeszowice Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 0:10, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Na mój gust gra nie warta świeczki. Owszem, sam zmieniałem opony, ale dętkowe. Wymiana bezdętkowej nawet nie wpadła mi do głowy. Biorąc pod uwagę wyjątkowy wpływ opon na bezpieczeństwo jazdy motocyklem sądzę, że pomyśl o oszczędzaniu na czymś innym. Tu naprawdę nie warto...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Sob 0:20, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
To jeszcze Yyveel pochwal się gdzie jest taki profi warsztat
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slayer
Gość
|
Wysłany: Sob 7:57, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | To jeszcze Yyveel pochwal się gdzie jest taki profi warsztat  |
No właśnie.Klucz dynamometryczny i książka z momentami obrotowymi to coś niespotykanego w naszych warsztatach wulkanizacyjnych.Dawaj adres
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hubertc
SV Rider
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 11:07, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Mnie w niedalekiej przyszłości też czeka zmiana opon, więc zapodaj ten adres
Apropos wentyli:
Nie wiecie czy i gdzie można dostać wentyle które wychodzą pod kątem?
Takie wentyle seryjnie montują w triumphach (a napewno w daytonach).
Chodzi o to żeby wentyl wychodził na bok, a nie do osi koła.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Petu
Świeżak
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Sob 14:18, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Miałem w poniedziałek jechać do mechanika i się dowiedzieć, ale widzę, że wiecie o co chodzi. Chciałem przyoszczędzić trochę, bo oponki to mi szybko schodzą, no ale nie warto.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Sob 15:17, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Polecam: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samogonek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice
|
Wysłany: Sob 20:18, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ja jak przyjechałem ze ściągniętym kołem, to bez wyważania 5zł za zmianę opony. Akurat w tym warsztacie nie mają takiej wyważarki. W innym jednak z ściaganiem koła i wyważeniem kosztowało mnie to 25zł. Więc pytanie czy opłaca się inwestować w łyżki, tracić masę czasu i ryzykować zniszczeniem koła czy świeżo zakupionej opony.
BTW: Kiedyś walczyłem z tylną oponą terenową do enduro. Ale się pot lał
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzwonek
Gość
|
Wysłany: Nie 13:17, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Yyveel napisał: | Polecam: [link widoczny dla zalogowanych] |
A to ja u nich też wymieniałem laczki. Do tego jeszcze wyważanie z dopasowywaniem i nadmuchanie gazem Też spokojnie mogę ich polecić
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukkas00
Kontaktowy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Szczecin/Pyrzyce Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 5:44, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ja ostatnio wymieniałem koło przednie w Szczecinie 6 atmosfer
Przyjechałem motorem zdjęli koło zmienili oponę wyważyli założyli wszystko 45 zł
obsługa rewelacyjna chłopak który to robił lata moto wiec można było pogadać )
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke
Świeżak
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kórnik Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Pon 12:02, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ja zmieniam opony zawsze w Motorowni w Poznaniu na krauthofera 58 i zawsze wyważenie i zmianę mam w cenie opon:) To cały kompleks- artykuły motocyklowe, serwis, bike bar, opony itd. Co do zmiany opony we własnym zakresie to nigdy bym się tego nie podjął
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samogonek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 1054
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław\Oława\Siecieborowice
|
Wysłany: Pon 16:32, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Mój jeden ziomek się podjął
W CBR F3. Patrze idzie do mnie z kołem w rękach i wydziera się, że oponę zmienił, ale nie może pompką zrobić wystarczającą ilość ciśnienia aby opona na rawkę wskoczyła :wink: No i za sprawą mojego kompresora wypchało oponę do jej normalnego miejsca usytuowania.
No cóż, różne bywają zboczenia :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Pon 23:23, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Generalnie jest zasada ze w felgach motocyklowych przy zmianie opony, wymienia się wentyl warto o tym przypomnieć mechanikowi.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Gość
|
Wysłany: Wto 1:47, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Yyveel napisał: | Generalnie jest zasada ze w felgach motocyklowych przy zmianie opony, wymienia się wentyl warto o tym przypomnieć mechanikowi. |
Pierwsze słyszę. A tak z ciekawości - czemu?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Owca007
Gość
|
Wysłany: Wto 11:41, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Co mi wiadomo wentyl wymienia się jak jest nieszczelny lub uszkodzony. Teraz też nie wiadomo czy chodzi mu o sam zaworek czy cały wentyl z felgi wymienić???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke
Świeżak
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kórnik Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Wto 12:26, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Cały wentyl z felgi. Zrobią tak w każdym porządnym serwisie. Biorąc na logikę tłumacze sobie to tym że na wentyl cały czas działa ciśnienie i przy dekompresji może on utracić swoją szczelność. Czy tak jest nie wiem:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Owca007
Gość
|
Wysłany: Wto 13:08, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie zapominajmy, że kapka na wentyl ma podkładkę gumową więc jak nawet wentylek jest trochę nieszczelny to po dokręceniu kapki nic nie ucieka. Jak ja ostatnio wymieniałem opony to zmieniono mi tylko zaworki szkielet (czyli tą gumę w feldze) pozostawiono.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yyveel
Gość
|
Wysłany: Wto 17:13, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
luke napisał: | Cały wentyl z felgi. Zrobią tak w każdym porządnym serwisie. Biorąc na logikę tłumacze sobie to tym że na wentyl cały czas działa ciśnienie i przy dekompresji może on utracić swoją szczelność. Czy tak jest nie wiem:) |
Tak chodzi o caly wentyl. Tak jest w zaleceniach producentow opon.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TastPiotr
Stały bywalec
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 11:24, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie chciałem zakładać nowego tematu, to podepnę się tutaj
Dzisiaj wymieniłem tylną oponę u wulkanizatora, wszystko elegancko posprawdzał, zapłaciłem 40zł. Ale zastanawia mnie wyważenie koła. Wcześniej miałem płaskie, ładne ciężarki blisko centrum felgi, teraz mam coś takiego:
Spotkaliście się kiedyś z takim wyważeniem koła? Nie wiem czy jest to dobrze zrobione czy lepiej odwiedzić jakiś lepszy zakład...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
selisek
Stały bywalec
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kęty/Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 12:50, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja robilem po znajomosci i mam podobnie zrobione. Wszystko powinno byc ok.
Ciezarkow masz bardzo duzo wiec niezle musiales uderzyc gdzies tylnia felga albo zaliczyc gleboka dziure
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TastPiotr
Stały bywalec
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 14:25, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No właśnie ten zakład, w którym wymienialem opone głównie zajmuję się naprawą felg. Po zdjęciu starej i przed założeniem nowej opony sprawdzili mi dokładnie felge i była ok. Chyba, że jej jakiś mały defekt wyszedł dopiero przy wyważaniu...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
selisek
Stały bywalec
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kęty/Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 14:31, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Defekt felgi nie musi byc widoczny golym okiem.
Dokladnie tak jak mowisz - okazalo sie przy wywazaniu
Tez mam tak okejony przod - nasze kochane drogi ....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
SV Rider
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: Sob 16:57, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Oryginalne odważniki są montowane na środkowym rancie felgi, jeśli nie ma tego typu odważników u wulkanizatora można kleić, ważne żeby było na "zero" ( ja mam właśnie na tej krawędzi)
Co do wyważania dodam jeszcze jedno - najlepsze i najdokładniejsze jest wyważanie statyczne - tak jak robi się to w F1 .
Jeszcze jedno - trzeba pamiętać, że nie zawsze krzywa felga jest przyczyną niedoważenia - sama felga może być źle odlana (będzie równa ale...) no i oczywiście sama opona może być lipna i wprowadzać niedoważenie i też nie chodzi tylko o uszkodzenie kordów i zbrojeń ale po prostu źle jest odlana...
Co do wymiany opon - można to zrobić na praktycznie każdej maszynie do opon samochodowych.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PęDZEL
Stały bywalec
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opolskie Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 17:04, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A według mnie raczej nie w feldze tkwi problem, mogę się założyć że gość przy zakładaniu opony nie sprawdził w którym miejscu jest łączenie na oponie (takie zgrubienie widoczne wewnątrz), to zgrubienie powinno zawsze znajdować się na przeciw wentyla na feldze, gdy będzie przy wentylu zawsze trzeba dużo ciężarów żeby koło wyważyć. Najlepiej jakbyś jeszcze raz pojechał i powiedział chłopakom żeby przesunęli oponę względem felgi i ponowie wyważali, powinno być lepiej :wink:
Jeżeli to nie pomoże to pewnie winna opony, każda opona jest inna, jedna ma więcej, inna mnie gumy, tego okiem nie zauważymy. :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
selisek
Stały bywalec
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kęty/Kraków Płeć: Biker płci męskiej
|
Wysłany: Sob 18:14, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Najlepsze wywazenie jest dynamiczne ale to jest trudniej osiagnac.
Wywazenie statyczne to podstawa.
Kolo wywazone statycznie gdy nie jest w ruchu to w kazdym polozeniu jest w rownowadze, lecz juz w ruchu sa pewne skladowe mieszane rozne od zera. Wyrownowazanie dynamiczne sprowadza je do zera.
Pedzel sam bawi sie w opony, wiec jego wskazowka moim zdaniem jest bardzo cenna i warto sprawdzic
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|