Autor Wiadomość
BlackN
PostWysłany: Wto 8:39, 29 Wrz 2009    Temat postu:

slayer napisał:
BlackN napisał:
Mam łańcuch do wymiany. Wczoraj kupiłem nowy Did 110 ogniw z zębatkami 15 i 45. W komplecie jest spinka bez zawleczki, dwa "rurkowe" bolce. Do połączenia tego łańcucha potrzebna jest jakaś specjalna zakuwarka? Jakim kluczem (nr) odkręcę przednią zębatkę?

Najlepiej zakuwarką.Jak nie masz dostępu to można poradzić sobie nawet 2 młotkami i pucką tylko że trzeba mieć trochę wprawy...
Nakrętka na zębatce pod klucz nasadowy 32 mm.


Dziekuję za podpowiedź. Jestem juz po wymianie i twierdzę, że bez zakuwarki byłoby cieżko. Przy łączeniu łańcucha (http://allegro.pl/item741503953_naped_did_sunstar_do_sv_650_s_99_06_the_best.html), blaszka na bolce wchodzi tak cieżko, że 30 cm szczypce gieły się i nic. Wciskając zakuwarką, trzeba było nieźle kręcić (skok gwintu 1,5). Nakrętka poszła bez problemu (podłożyłem trzonek młotka pod "szprychę" koła).
slayer
PostWysłany: Nie 16:51, 27 Wrz 2009    Temat postu:

BlackN napisał:
Mam łańcuch do wymiany. Wczoraj kupiłem nowy Did 110 ogniw z zębatkami 15 i 45. W komplecie jest spinka bez zawleczki, dwa "rurkowe" bolce. Do połączenia tego łańcucha potrzebna jest jakaś specjalna zakuwarka? Jakim kluczem (nr) odkręcę przednią zębatkę?

Najlepiej zakuwarką.Jak nie masz dostępu to można poradzić sobie nawet 2 młotkami i pucką tylko że trzeba mieć trochę wprawy...
Nakrętka na zębatce pod klucz nasadowy 32 mm.
B2RT
PostWysłany: Nie 7:28, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Wszystko zależy od tego jak się jeździ. Ja swój łańcuch wymieniłem po 22 tysiącach ale tylko dlatego, że szykował się dłuższy wyjazd i wolałem mieć spokój. Obecny wzmacniany X2 ma już 11 tysięcy i podciągnąłem go 2 razy od montażu.

Co do kresek na wahaczu. To pamiętajcie, że one o niczym nie świadczą. Luzy sprawdza się odciągając łańcuch na tylnej zębatce. Jeśli odchodzi na kilka milimetrów to już sygnał, że warto odkładać kasę na nowy napęd.
PęDZEL
PostWysłany: Nie 6:41, 27 Wrz 2009    Temat postu:

jkl napisał:
Są ludzie, co na DL650 jeżdzą po 30k km na oryginalnym łańcuchu, więc zakładam, że 20k km w SV jest rzeczą możliwą, szczególnie jak jest jakiś np. DID.


Ja mam w swojej jeszcze oryginalny łańcuch i zębatki, przebieg to 29 tys. km. i myślę że jeszcze do końca sezonu spokojnie starczy a nawet więcej, zostały jeszcze 4 kreski do końca.
BlackN
PostWysłany: Sob 20:24, 26 Wrz 2009    Temat postu:

Mam łańcuch do wymiany. Wczoraj kupiłem nowy Did 110 ogniw z zębatkami 15 i 45. W komplecie jest spinka bez zawleczki, dwa "rurkowe" bolce. Do połączenia tego łańcucha potrzebna jest jakaś specjalna zakuwarka? Jakim kluczem (nr) odkręcę przednią zębatkę?
jkl
PostWysłany: Pon 18:24, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Są ludzie, co na DL650 jeżdzą po 30k km na oryginalnym łańcuchu, więc zakładam, że 20k km w SV jest rzeczą możliwą, szczególnie jak jest jakiś np. DID.
selisek
PostWysłany: Pon 18:13, 21 Wrz 2009    Temat postu:

400 km to nie jest jeszcze zle.

Przebieg napedu zalezy od tego jak jezdzisz i jak o niego dbasz.
Powiedzmy tak od 5 tys do 20 tys. Strzelam tak z tym 20 tys ale chyba sie da Wesoly

Jak bedziesz musial naciagac co jakies 100 km to wymien naped.

Pozdro Wesoly

Edit: Jeszcze sprawdz czy masz rownomiernie wyciagniety lancuch. W jednym miejscu mozesz miec luz ok ale jak przekrecisz kolo to w innym miejscu moze byc za duzo - wtedy bezwarunkowo wymiana.
Szydeł
PostWysłany: Pon 17:34, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Małe pytanie. Kończy mi się łańcuch i co 400 km muszę go naciągać. To normalne? Na ile w ogóle napęd powinien starczyć?
lasooch
PostWysłany: Śro 19:32, 16 Wrz 2009    Temat postu:

I pamiętaj też o tym, że przy tej samej prędkości wzrosną obroty silnika, a więc i spalanie wzrośnie.
dono
PostWysłany: Śro 19:01, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Krzychu89 napisał:
Jak by nie patrzeć przyspieszenie lepsze bo gdzie na polskich drogach pojeździsz 200 na godzinę


Nie przesadzajmy Mruga
Tomek_K.
PostWysłany: Śro 16:39, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Krzychu89 napisał:
Jak by nie patrzeć przyspieszenie lepsze bo gdzie na polskich drogach pojeździsz 200 na godzinę

Zgadza się, też będe chciał w przyszłości pokombinować z większą zębatką.
Krzychu89
PostWysłany: Śro 16:25, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Jak by nie patrzeć przyspieszenie lepsze bo gdzie na polskich drogach pojeździsz 200 na godzinę
selisek
PostWysłany: Śro 15:45, 16 Wrz 2009    Temat postu:

To nie jest tak dowolne. W zaleznosci od wielkosci zebatek masz tez dobrany lancuch.
W uproszczeniu:
Im dasz z tylu mniejsza zebatke tym wieksza predkosc maksymalna.
Im dasz z tylu wieksza zebatke tym wiekszy moment na tylnym kole (przyspieszanie) kosztem predkosci maksymalnej.
Krzychu89
PostWysłany: Śro 15:05, 16 Wrz 2009    Temat postu:

A ja mam pytanko mam SV w wersji S i słyszałem że można ją "przerobić" na przyspieszenie dając z przodu mniejszą zębatkę a z tyłu większą, może ktoś to potwierdzić??
barteq
PostWysłany: Wto 13:38, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Ja dałem 430 za 15 i 45 Sunstar+ DID 525 VX. Kupowałem w motopasji.
selisek
PostWysłany: Wto 11:47, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Ja placilem za:
Sunstar 15 i 44 zeby
DID VM 108 ogniw

Wsumie 450 zl na poczatku lipca.
sztamber
PostWysłany: Wto 11:42, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Dostałem odpowiedź z jotte.pl.. Zestaw za 550..Nie tak tanio. Selisek jaki Ty dokładnie brałeś?
selisek
PostWysłany: Wto 11:22, 15 Wrz 2009    Temat postu:

yyyy Jezyk

No tak Jezyk

SV N
Wniosek jeden - 15 i 44 ze 108 to jest za malo, kupujac 110 bedziesz gdzies w 1/3 regulacji. Lepiej zastosowac w N 15 i 45 i 110 powinno byc idealnie.

Jezeli chodzi o moj przypadek to bylo bardzo ciasno i przez pierwsze kilometry nie jechalem tylko sie kulalem uwazajac na kazda wyboistosc drogi. Jechalem jak na szpilkach. Po gdzies 200 km lancuch sie wstepnie naciagnal i na tylnim podnosniku juz lancuch mial prawie idealny luz.
Teraz mam przejechane z 1000 km na nowym napedzie i chyba luz jest ok jak siedze ale z pasezerem dalej bedzie za sztywno.
Ciagle uwazam na dziury i wszelkie wyboistosci.
Mam nadzieje, ze wszystko bedzie ok. Jezeli lancuch wyciagnie sie nierownomiernie to bede go mial do wymiany za jakies 5 tys km albo i mniej

Strasznie stresujaca sytuacja - nie polecam tego nikomu...
Oby wszystko bylo ok.
lasooch
PostWysłany: Wto 9:51, 15 Wrz 2009    Temat postu:

selisek napisał:
Lancuch 108 ogniw DID VM jest na styk, ale to jest za ciasno. Jak zalozysz to jest bardzo naprezony a masz miec z 2 cm luzu na srodku. Wiec kup 110 ogniw i wywal jedno ogniwo. 109 bedzie idealnie Wesoly

No to żeś wymyślił Wesoly A umiesz połączyć ze sobą 2 ogniwa zewnętrzne lub 2 wewnętrzne? Wesoly
selisek
PostWysłany: Wto 8:24, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Dobra tam - dane danymi.
Kolega ma to samo moto co ja wiec proponowany przeze mnie naped bedzie ok Wesoly

Przyslany do mnie naped tez podobno byl katalogowy ..... firma Jotte z Wroclawia - caly naped za 450 zl.
Owca007
PostWysłany: Wto 8:18, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Przepraszam bardzo wersja S ma dłuższy wahacz na 100000000% żeby był stabilniejszy przy większych prędkościach. Dokładnie N ma 110 ogniw i zębatki 15 i 45 zębów, a S ma łańcuch 108 ogniw i zębatki 15 i 44 zębów dane zgapione ze strony producenta hehe Wesoly Aha i wersja S ma o 5 mm dłuższy wahacz od wersji N Wesoly
selisek
PostWysłany: Pon 23:59, 14 Wrz 2009    Temat postu:

tomeks666 napisał:
Owca007 napisał:
Co mi wiadomo S ma dłuższy łańcuch niż N i mniejszą tylnią zembatkę.


Właśnie patrzę na User Manual. Też byłem całe życie przekonany, żę jest tak jak napisałeś. Ale widzę coś przeciwnego:
650 wheelbase 1430mm chain DID 528v8 110links
650s wheelbase 1420mm chain DID 525v9 108links

Czyli wychodziłoby na to, że S ma krótszy wahacz i jednocześnie mniejszą zębatkę, a w rezultacie 2 ogniwa mniej.

Temat wkrótce interesujący dla mnie. Łańcucha szybko mi ostatnio przybywa, w dodatku nierównomiernie. Jak się naciągnie w sam raz w jednym miejscu po obróceniu koła może się napiąć blokując ruch wahacza.

Ma ktoś centymeter?


Tu Ci moge pomoc bo nie dawno wymienialem w swojej i mam pewnosc.
Zestaw Sunstar 15 i 44 zeby.
Lancuch 108 ogniw DID VM jest na styk, ale to jest za ciasno. Jak zalozysz to jest bardzo naprezony a masz miec z 2 cm luzu na srodku. Wiec kup 110 ogniw i wywal jedno ogniwo. 109 bedzie idealnie Wesoly

Odnosnie Twojego lancucha - w najblizszym czasie wymieniaj naped bo jazda na takim, moze sie zle dla Ciebie skonczyc

Pozdro Wesoly
Skowronn
PostWysłany: Pon 22:44, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Liczenie nie jest takie trudne Wesoly a chyba najprostsze.
tomeks666
PostWysłany: Pon 22:25, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Owca007 napisał:
Co mi wiadomo S ma dłuższy łańcuch niż N i mniejszą tylnią zembatkę.


Właśnie patrzę na User Manual. Też byłem całe życie przekonany, żę jest tak jak napisałeś. Ale widzę coś przeciwnego:
650 wheelbase 1430mm chain DID 528v8 110links
650s wheelbase 1420mm chain DID 525v9 108links

Czyli wychodziłoby na to, że S ma krótszy wahacz i jednocześnie mniejszą zębatkę, a w rezultacie 2 ogniwa mniej.

Temat wkrótce interesujący dla mnie. Łańcucha szybko mi ostatnio przybywa, w dodatku nierównomiernie. Jak się naciągnie w sam raz w jednym miejscu po obróceniu koła może się napiąć blokując ruch wahacza.

Ma ktoś centymeter?
slayer
PostWysłany: Nie 14:05, 13 Wrz 2009    Temat postu:

To jeśli przełożenia ci odpowiadają to kupujesz łańcuch i zębatki do swojego moto w pierwotnej wersji czyli S.
Owca007
PostWysłany: Nie 13:57, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Co mi wiadomo S ma dłuższy łańcuch niż N i mniejszą tylnią zembatkę.
sztamber
PostWysłany: Nie 13:18, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Ale niestety S wedle sklepów mają 108. A N 110. Ech chyba liczenie pozostanie Wesoly
selisek
PostWysłany: Nie 12:56, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Przeciez S maja dluzszy wahacz wiec tym bardziej lancuch powinien byc dluzszy.
Wedlug mnie 110 bez watpienia Wesoly
sztamber
PostWysłany: Nie 12:21, 13 Wrz 2009    Temat postu: Łańcuch

Nadszedł czas wymiany i pojawił się problem. Mam Suzi z 2004 wersja N. Pełen dobrych chęci szukam łańcucha ( z zestawem ) i dowiaduję się, że powinien mieć 110 ogniw..Niby tak, ale przypomniałem sobie, że handlarz od którego kupowałem przerobił ją dla mnie z S ( niby tylko plastiki pozamieniał)..Więc 108 ogniw..Wrzucam w Larssonie po numerze VIN ( BY 1111) a tu wychodzi 110 ogniw..I zgłupiałem.. Ktoś ma szybszy sposób na sprawdzenie? Czy pozostaje mi liczenie Mruga

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group