Autor |
Wiadomość |
kanapa |
Wysłany: Pią 12:54, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
A jak w odwrotnej sytuacji??
Mam 1000 N i chcę za pomocą zębatek zmienić przełożenie na takie jakie jest w 1000S. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
lasooch |
Wysłany: Pią 0:09, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
Czysta matematyka. Jeżeli fabryczne zębatki to 15 i 45, a zmienisz na 16 i 43, to przełożenie zmieni Ci się z 3 na 2,69. Jeżeli prędkość maksymalna na fabrycznym zestawie napędowym to przyjmijmy 200 km/h, to po takiej zmianie będzie 179 km/h. Moment na kole, a zatem przyspieszenie - będzie odpowiednio wyższe. |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Munro |
Wysłany: Czw 17:09, 19 Lut 2009 Temat postu: "żonglerka" zębatkami |
|
Witam
Czy ktoś z szanownych forumowiczów zamienił kiedyś zębatki na powiedzmy 1 ząb większą z przodu i np. 2 zęby mniejszą z tyłu?
Jak to się przekłada na prędkość max, przyspieszenie?
Pytanie kieruję do osób, które to zjawisko testowały.
Teoretyczne usługi oferuje ten kalkulator:
http://www.gearingcommander.com/
PZDR |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |