Autor |
Wiadomość |
BlackN |
Wysłany: Wto 8:39, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
slayer napisał: | BlackN napisał: | Mam łańcuch do wymiany. Wczoraj kupiłem nowy Did 110 ogniw z zębatkami 15 i 45. W komplecie jest spinka bez zawleczki, dwa "rurkowe" bolce. Do połączenia tego łańcucha potrzebna jest jakaś specjalna zakuwarka? Jakim kluczem (nr) odkręcę przednią zębatkę? |
Najlepiej zakuwarką.Jak nie masz dostępu to można poradzić sobie nawet 2 młotkami i pucką tylko że trzeba mieć trochę wprawy...
Nakrętka na zębatce pod klucz nasadowy 32 mm. |
Dziekuję za podpowiedź. Jestem juz po wymianie i twierdzę, że bez zakuwarki byłoby cieżko. Przy łączeniu łańcucha (http://allegro.pl/item741503953_naped_did_sunstar_do_sv_650_s_99_06_the_best.html), blaszka na bolce wchodzi tak cieżko, że 30 cm szczypce gieły się i nic. Wciskając zakuwarką, trzeba było nieźle kręcić (skok gwintu 1,5). Nakrętka poszła bez problemu (podłożyłem trzonek młotka pod "szprychę" koła). |
|
 |
slayer |
Wysłany: Nie 16:51, 27 Wrz 2009 Temat postu: |
|
BlackN napisał: | Mam łańcuch do wymiany. Wczoraj kupiłem nowy Did 110 ogniw z zębatkami 15 i 45. W komplecie jest spinka bez zawleczki, dwa "rurkowe" bolce. Do połączenia tego łańcucha potrzebna jest jakaś specjalna zakuwarka? Jakim kluczem (nr) odkręcę przednią zębatkę? |
Najlepiej zakuwarką.Jak nie masz dostępu to można poradzić sobie nawet 2 młotkami i pucką tylko że trzeba mieć trochę wprawy...
Nakrętka na zębatce pod klucz nasadowy 32 mm. |
|
 |
B2RT |
Wysłany: Nie 7:28, 27 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Wszystko zależy od tego jak się jeździ. Ja swój łańcuch wymieniłem po 22 tysiącach ale tylko dlatego, że szykował się dłuższy wyjazd i wolałem mieć spokój. Obecny wzmacniany X2 ma już 11 tysięcy i podciągnąłem go 2 razy od montażu.
Co do kresek na wahaczu. To pamiętajcie, że one o niczym nie świadczą. Luzy sprawdza się odciągając łańcuch na tylnej zębatce. Jeśli odchodzi na kilka milimetrów to już sygnał, że warto odkładać kasę na nowy napęd. |
|
 |
PęDZEL |
Wysłany: Nie 6:41, 27 Wrz 2009 Temat postu: |
|
jkl napisał: | Są ludzie, co na DL650 jeżdzą po 30k km na oryginalnym łańcuchu, więc zakładam, że 20k km w SV jest rzeczą możliwą, szczególnie jak jest jakiś np. DID. |
Ja mam w swojej jeszcze oryginalny łańcuch i zębatki, przebieg to 29 tys. km. i myślę że jeszcze do końca sezonu spokojnie starczy a nawet więcej, zostały jeszcze 4 kreski do końca.  |
|
 |
BlackN |
Wysłany: Sob 20:24, 26 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Mam łańcuch do wymiany. Wczoraj kupiłem nowy Did 110 ogniw z zębatkami 15 i 45. W komplecie jest spinka bez zawleczki, dwa "rurkowe" bolce. Do połączenia tego łańcucha potrzebna jest jakaś specjalna zakuwarka? Jakim kluczem (nr) odkręcę przednią zębatkę? |
|
 |
jkl |
Wysłany: Pon 18:24, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Są ludzie, co na DL650 jeżdzą po 30k km na oryginalnym łańcuchu, więc zakładam, że 20k km w SV jest rzeczą możliwą, szczególnie jak jest jakiś np. DID. |
|
 |
selisek |
Wysłany: Pon 18:13, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
400 km to nie jest jeszcze zle.
Przebieg napedu zalezy od tego jak jezdzisz i jak o niego dbasz.
Powiedzmy tak od 5 tys do 20 tys. Strzelam tak z tym 20 tys ale chyba sie da
Jak bedziesz musial naciagac co jakies 100 km to wymien naped.
Pozdro
Edit: Jeszcze sprawdz czy masz rownomiernie wyciagniety lancuch. W jednym miejscu mozesz miec luz ok ale jak przekrecisz kolo to w innym miejscu moze byc za duzo - wtedy bezwarunkowo wymiana. |
|
 |
Szydeł |
Wysłany: Pon 17:34, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Małe pytanie. Kończy mi się łańcuch i co 400 km muszę go naciągać. To normalne? Na ile w ogóle napęd powinien starczyć? |
|
 |
lasooch |
Wysłany: Śro 19:32, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
I pamiętaj też o tym, że przy tej samej prędkości wzrosną obroty silnika, a więc i spalanie wzrośnie. |
|
 |
dono |
Wysłany: Śro 19:01, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Krzychu89 napisał: | Jak by nie patrzeć przyspieszenie lepsze bo gdzie na polskich drogach pojeździsz 200 na godzinę |
Nie przesadzajmy  |
|
 |
Tomek_K. |
Wysłany: Śro 16:39, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Krzychu89 napisał: | Jak by nie patrzeć przyspieszenie lepsze bo gdzie na polskich drogach pojeździsz 200 na godzinę |
Zgadza się, też będe chciał w przyszłości pokombinować z większą zębatką. |
|
 |
Krzychu89 |
Wysłany: Śro 16:25, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Jak by nie patrzeć przyspieszenie lepsze bo gdzie na polskich drogach pojeździsz 200 na godzinę |
|
 |
selisek |
Wysłany: Śro 15:45, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
To nie jest tak dowolne. W zaleznosci od wielkosci zebatek masz tez dobrany lancuch.
W uproszczeniu:
Im dasz z tylu mniejsza zebatke tym wieksza predkosc maksymalna.
Im dasz z tylu wieksza zebatke tym wiekszy moment na tylnym kole (przyspieszanie) kosztem predkosci maksymalnej. |
|
 |
Krzychu89 |
Wysłany: Śro 15:05, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
A ja mam pytanko mam SV w wersji S i słyszałem że można ją "przerobić" na przyspieszenie dając z przodu mniejszą zębatkę a z tyłu większą, może ktoś to potwierdzić?? |
|
 |
barteq |
Wysłany: Wto 13:38, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Ja dałem 430 za 15 i 45 Sunstar+ DID 525 VX. Kupowałem w motopasji. |
|
 |
selisek |
Wysłany: Wto 11:47, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Ja placilem za:
Sunstar 15 i 44 zeby
DID VM 108 ogniw
Wsumie 450 zl na poczatku lipca. |
|
 |
sztamber |
Wysłany: Wto 11:42, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Dostałem odpowiedź z jotte.pl.. Zestaw za 550..Nie tak tanio. Selisek jaki Ty dokładnie brałeś? |
|
 |
selisek |
Wysłany: Wto 11:22, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
yyyy
No tak
SV N
Wniosek jeden - 15 i 44 ze 108 to jest za malo, kupujac 110 bedziesz gdzies w 1/3 regulacji. Lepiej zastosowac w N 15 i 45 i 110 powinno byc idealnie.
Jezeli chodzi o moj przypadek to bylo bardzo ciasno i przez pierwsze kilometry nie jechalem tylko sie kulalem uwazajac na kazda wyboistosc drogi. Jechalem jak na szpilkach. Po gdzies 200 km lancuch sie wstepnie naciagnal i na tylnim podnosniku juz lancuch mial prawie idealny luz.
Teraz mam przejechane z 1000 km na nowym napedzie i chyba luz jest ok jak siedze ale z pasezerem dalej bedzie za sztywno.
Ciagle uwazam na dziury i wszelkie wyboistosci.
Mam nadzieje, ze wszystko bedzie ok. Jezeli lancuch wyciagnie sie nierownomiernie to bede go mial do wymiany za jakies 5 tys km albo i mniej
Strasznie stresujaca sytuacja - nie polecam tego nikomu...
Oby wszystko bylo ok. |
|
 |
lasooch |
Wysłany: Wto 9:51, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
selisek napisał: | Lancuch 108 ogniw DID VM jest na styk, ale to jest za ciasno. Jak zalozysz to jest bardzo naprezony a masz miec z 2 cm luzu na srodku. Wiec kup 110 ogniw i wywal jedno ogniwo. 109 bedzie idealnie  |
No to żeś wymyślił A umiesz połączyć ze sobą 2 ogniwa zewnętrzne lub 2 wewnętrzne?  |
|
 |
selisek |
Wysłany: Wto 8:24, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Dobra tam - dane danymi.
Kolega ma to samo moto co ja wiec proponowany przeze mnie naped bedzie ok
Przyslany do mnie naped tez podobno byl katalogowy ..... firma Jotte z Wroclawia - caly naped za 450 zl. |
|
 |
Owca007 |
Wysłany: Wto 8:18, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Przepraszam bardzo wersja S ma dłuższy wahacz na 100000000% żeby był stabilniejszy przy większych prędkościach. Dokładnie N ma 110 ogniw i zębatki 15 i 45 zębów, a S ma łańcuch 108 ogniw i zębatki 15 i 44 zębów dane zgapione ze strony producenta hehe Aha i wersja S ma o 5 mm dłuższy wahacz od wersji N  |
|
 |
selisek |
Wysłany: Pon 23:59, 14 Wrz 2009 Temat postu: |
|
tomeks666 napisał: | Owca007 napisał: | Co mi wiadomo S ma dłuższy łańcuch niż N i mniejszą tylnią zembatkę. |
Właśnie patrzę na User Manual. Też byłem całe życie przekonany, żę jest tak jak napisałeś. Ale widzę coś przeciwnego:
650 wheelbase 1430mm chain DID 528v8 110links
650s wheelbase 1420mm chain DID 525v9 108links
Czyli wychodziłoby na to, że S ma krótszy wahacz i jednocześnie mniejszą zębatkę, a w rezultacie 2 ogniwa mniej.
Temat wkrótce interesujący dla mnie. Łańcucha szybko mi ostatnio przybywa, w dodatku nierównomiernie. Jak się naciągnie w sam raz w jednym miejscu po obróceniu koła może się napiąć blokując ruch wahacza.
Ma ktoś centymeter? |
Tu Ci moge pomoc bo nie dawno wymienialem w swojej i mam pewnosc.
Zestaw Sunstar 15 i 44 zeby.
Lancuch 108 ogniw DID VM jest na styk, ale to jest za ciasno. Jak zalozysz to jest bardzo naprezony a masz miec z 2 cm luzu na srodku. Wiec kup 110 ogniw i wywal jedno ogniwo. 109 bedzie idealnie
Odnosnie Twojego lancucha - w najblizszym czasie wymieniaj naped bo jazda na takim, moze sie zle dla Ciebie skonczyc
Pozdro  |
|
 |
Skowronn |
Wysłany: Pon 22:44, 14 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Liczenie nie jest takie trudne a chyba najprostsze. |
|
 |
tomeks666 |
Wysłany: Pon 22:25, 14 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Owca007 napisał: | Co mi wiadomo S ma dłuższy łańcuch niż N i mniejszą tylnią zembatkę. |
Właśnie patrzę na User Manual. Też byłem całe życie przekonany, żę jest tak jak napisałeś. Ale widzę coś przeciwnego:
650 wheelbase 1430mm chain DID 528v8 110links
650s wheelbase 1420mm chain DID 525v9 108links
Czyli wychodziłoby na to, że S ma krótszy wahacz i jednocześnie mniejszą zębatkę, a w rezultacie 2 ogniwa mniej.
Temat wkrótce interesujący dla mnie. Łańcucha szybko mi ostatnio przybywa, w dodatku nierównomiernie. Jak się naciągnie w sam raz w jednym miejscu po obróceniu koła może się napiąć blokując ruch wahacza.
Ma ktoś centymeter? |
|
 |
slayer |
Wysłany: Nie 14:05, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
To jeśli przełożenia ci odpowiadają to kupujesz łańcuch i zębatki do swojego moto w pierwotnej wersji czyli S. |
|
 |
Owca007 |
Wysłany: Nie 13:57, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Co mi wiadomo S ma dłuższy łańcuch niż N i mniejszą tylnią zembatkę. |
|
 |
sztamber |
Wysłany: Nie 13:18, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Ale niestety S wedle sklepów mają 108. A N 110. Ech chyba liczenie pozostanie  |
|
 |
selisek |
Wysłany: Nie 12:56, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Przeciez S maja dluzszy wahacz wiec tym bardziej lancuch powinien byc dluzszy.
Wedlug mnie 110 bez watpienia  |
|
 |
sztamber |
Wysłany: Nie 12:21, 13 Wrz 2009 Temat postu: Łańcuch |
|
Nadszedł czas wymiany i pojawił się problem. Mam Suzi z 2004 wersja N. Pełen dobrych chęci szukam łańcucha ( z zestawem ) i dowiaduję się, że powinien mieć 110 ogniw..Niby tak, ale przypomniałem sobie, że handlarz od którego kupowałem przerobił ją dla mnie z S ( niby tylko plastiki pozamieniał)..Więc 108 ogniw..Wrzucam w Larssonie po numerze VIN ( BY 1111) a tu wychodzi 110 ogniw..I zgłupiałem.. Ktoś ma szybszy sposób na sprawdzenie? Czy pozostaje mi liczenie  |
|
 |