Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna
->
Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum zostało przeniesione na nowy adres: http://www.suzukisv.pl . ZAPRASZAMY!
----------------
W razie problemów z logowaniem na nowym adresie proszę o kontakt. Kermadec
Suzuki SV 650/1000 (N/S)
----------------
Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
MilburnandMarilyn
Wysłany: Pon 8:28, 14 Paź 2013
Temat postu: vQMCzMrNRvDCjp
Souhlasedm s P. Brezinou. Teorie mi pĹipade1 hodnÄ odtrĹžene1 od reality, i po tom, co pedĹĄe J. JoĹĄt. Ale to je v urÄitfdch ekiocmnokfdch kruzedch dost obvykle9. :-)PĹŻvodnedm proble9mem je, Ĺže farme1Ĺovi vedlejĹĄedm efektem nÄÄed Äinnosti (z nedĹž farme1Ĺ Ĺže1dne9 vfdhody neme1, ani se nejedne1 o vfdsledek trĹžned konkurence nebo technicke9 inovace) vznikla ĹĄkoda. Pokud ĹĄkodu nenahraded Ĺželeznice, farme1Ĺ bude muset pro pĹedĹĄtÄ zaplatit Ĺželeznici prevenci, coĹž ho opÄt bude nÄco ste1t. Snad se Ĺželeznice opravdu spokojed se zaplacenedm ne1kladĹŻ na ta zaĹedzened zvfdĹĄenfdch o nÄjakou zcela nepatrnou Äe1stku....Ale spedĹĄ bych se jeĹĄtÄ zamyslel nad tedm, kterfd ze subjektĹŻ bude medt pĹi vyjedne1ve1ned silnÄjĹĄed pozici a bude si moci spedĹĄe diktovat podmednky. Ĺekl bych, Ĺže ten, kterfd se1m o sobÄ nic platit nemused a mĹŻĹže toho druhe9ho, kterfd me1 ze1jem pĹedejedt jemu vznikajedcedm ĹĄkode1m, trochu vyĹždedmat.Jak se s tedm asi Coase vyrovne1? Nijak, protoĹže to je z jeho pohledu irelevantned. Nicme9nÄ pak oprvdu nevedm, proÄ by se jeho teoreticky hezkfd model mÄl jakkoli promedtat do reality, kdyĹž s ned neme1 te9mÄĹ nic spoleÄne9ho.
Luana
Wysłany: Sob 14:14, 12 Paź 2013
Temat postu: JXCsfBqdIMIlSfC
Coaseho teore9m je v tomto pode1ned opravdu popiochtelnfd i pro studenty niŞťedch roÄnedkĹŻ topedcedch se jeĹĄtÄ ve vlne1ch Äeske9 beletrie:)Ale, je skuteÄnÄ tak "vedlejĹĄed", kdo zaplated tÄch 50 babek? Teore9m si doke1Ĺžu pĹedstavit aplikovanfd u soudu nebo ve spre1vnedm Ĺedzened. Je prime1rnedm faÄelem tohoto Ĺedzened rozsoudit faÄastnedky, nebo najedt ĹeĹĄened, ktere9 je ekonomicky nejvfdhodnÄjĹĄed pro spoleÄnost (hrozne1 formulace:) a pak nechat faÄastnedky sporu si o tÄch padese1t dolarĹŻ hodit korunou?Toto Äe1steÄnÄ souvised se zajedmavou ote1zkou, kterou jsme ĹeĹĄili se Stevem Terretem, lektorem v Cambridge diploma in Eng and Europ law. Zda apelaÄned soud vyne1ĹĄed rozsudek pĹedevĹĄedm proto, aby posoudil konre9tned odvole1ned nebo prime1rnÄ proto, aby pro futuro v re1mci ratio decidendi vyreĹĄil "important point of law". odpovÄÄ byla ne1sledujedced:"So it is not correct to say that the Court of Appeal needed to decide deciding wheter specificly mr. Collins was aware or not of his trespassing . The only question the Court of Apeal needs to ask itself is: When the jury decided that Mr Collins has trespassed, did they do so on the basis of a proper description of the law of trespass as told to them by the trial judge? Ifthe answer is no , the jury's decision is not safe and the appeal would be allowed. In that sense, the Court of Appeal's judgment has 2 functions: A precedent functionThe Court of Appeal's judgment (or HL's) will answer a particular legal question referred to it from a lower court (e.g. What does trespass mean in s.9 of the Theft Act 1968?). The definition the higher court provides will crfeate a precedent which will be used by lower courts in future cases (and by lawyers and law students when discussing that area of law) An individual function The individual(s) involved in the first-instance trial in which the legal question arose (e.g. Mr Collins) have a personal interest in the answer provided by the higher court. Once the higher court has given its answer, this will impact upon whether the lower court decided the case properly. It may result in the trial court's decision being overruled (as it was in the Collin case)."
gregoriusss
Wysłany: Śro 23:24, 09 Gru 2009
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=anyY0UO5gqk&feature=related
Apropos zmiany opon samodzielnie
Pozdrawiam!
arwo
Wysłany: Wto 12:16, 01 Gru 2009
Temat postu:
W Lublinie polecam Moto-GP obok Makro, lub salon Hondy "Skóra". W Hondzie chyba 10zł taniej biorą za zmianę opony niż Moto-GP.
ROMEL
Wysłany: Nie 14:12, 22 Lis 2009
Temat postu:
TastPiotr - nic się nie dzieje - bez zębatki też będzie OK - za mały ciężar oraz promień aby mogło to wpłynął w znaczący sposób na ogół...
Zaznaczam, że my sobie tutaj z lekka teoretyzujemy - tak jak pisał selisek - teoria/praktyka - czasami nie idzie w 100% w parze, owszem, mogłoby iść w parze ale niejednokrotnie mija się to z celem...
Cyrulik - przód 2,25, tył 2,5 (na zimnych oponach)
Pozdrawiam
TastPiotr
Wysłany: Nie 10:17, 22 Lis 2009
Temat postu:
selisek napisał:
Dzieki Romel za informacje.
Kolejny przyklad - teoria - praktyka
Kola wywaza sie kompletne z zebatkami i tarczami.
Ooo, no to kolejny błąd z mojej strony... ja dałem do wyważania bez pokrywy z zębatką
.
selisek
Wysłany: Nie 7:49, 22 Lis 2009
Temat postu:
Dzieki Romel za informacje.
Kolejny przyklad - teoria - praktyka
Kola wywaza sie kompletne z zebatkami i tarczami.
suzuka
Wysłany: Sob 22:43, 21 Lis 2009
Temat postu:
A tak z ciekawości..Bo będę malował felgi, i pózniej je chcę dać do wyważania, mam zębatki i tarcze przykręcić czy nie?
Cyrulik
Wysłany: Sob 22:22, 21 Lis 2009
Temat postu:
Tak z Ciekawości a jak było to dla przypomnienia, jakie jest ciśnienie w oponach w Esce ?????
TastPiotr
Wysłany: Sob 19:37, 21 Lis 2009
Temat postu:
PęDZEL napisał:
A według mnie raczej nie w feldze tkwi problem, mogę się założyć że gość przy zakładaniu opony nie sprawdził w którym miejscu jest łączenie na oponie (takie zgrubienie widoczne wewnątrz), to zgrubienie powinno zawsze znajdować się na przeciw wentyla na feldze, gdy będzie przy wentylu zawsze trzeba dużo ciężarów żeby koło wyważyć. Najlepiej jakbyś jeszcze raz pojechał i powiedział chłopakom żeby przesunęli oponę względem felgi i ponowie wyważali, powinno być lepiej :wink:
Jeżeli to nie pomoże to pewnie winna opony, każda opona jest inna, jedna ma więcej, inna mnie gumy, tego okiem nie zauważymy. :wink:
Będę jechał do tego zakładu jeszcze z przednim kołem to wezme też i tylne do poprawki. Obserwowałem jak zmieniali mi oponę i nie widziałem, żeby chociaż przez chwilę koleś się zastanowił jak opone ułożyc, jedyne co to sprawdził rotacje...
Narazie muszę wymyśleć jak podnieść przód moto, bo nie mam stojaka a z tylnym stojakiem i lewarkiem pod centrum moto wydaje się bardzo niestabilne...
ROMEL
Wysłany: Sob 18:43, 21 Lis 2009
Temat postu:
selisek - nie do końca się zgodzę...
Te składowe nie pochodzą tylko od opona-felga - te składowe o których piszesz pochodzą od łożysk, zamocowania, zębatki, łańcuch, tarczy ham. itd... żeby dynamiczne wyważanie miało w 100% sens potrzeba by było wyważać na moto.... a to nie jest do końca możliwe przy motocyklach w normalnych warunkach.... stosuje się to przy samochodach tzw doważanie kół na aucie...
Jeszcze jedno przy motocyklach dodatkowo - wyważanie statyczne ma sens, ponieważ felga jest stosunkowo wąska...
Z drugiej strony - co jest proste same w sobie zazwyczaj wprowadza najmniej potencjalnych błędów... a to daje bardzie wiarygodny/dokładny wynik
Uzupełniając co nie co... doważenie nie musi być na totalne zero - do 5gr wystarczy, z tego względu iż prędkość obrotowa krytyczna (drgania) koła, będzie nie do osiągnięcia - można powiedzieć poza zasięgiem.
PZDR
selisek
Wysłany: Sob 18:14, 21 Lis 2009
Temat postu:
Najlepsze wywazenie jest dynamiczne ale to jest trudniej osiagnac.
Wywazenie statyczne to podstawa.
Kolo wywazone statycznie gdy nie jest w ruchu to w kazdym polozeniu jest w rownowadze, lecz juz w ruchu sa pewne skladowe mieszane rozne od zera. Wyrownowazanie dynamiczne sprowadza je do zera.
Pedzel sam bawi sie w opony, wiec jego wskazowka moim zdaniem jest bardzo cenna i warto sprawdzic
PęDZEL
Wysłany: Sob 17:04, 21 Lis 2009
Temat postu:
A według mnie raczej nie w feldze tkwi problem, mogę się założyć że gość przy zakładaniu opony nie sprawdził w którym miejscu jest łączenie na oponie (takie zgrubienie widoczne wewnątrz), to zgrubienie powinno zawsze znajdować się na przeciw wentyla na feldze, gdy będzie przy wentylu zawsze trzeba dużo ciężarów żeby koło wyważyć. Najlepiej jakbyś jeszcze raz pojechał i powiedział chłopakom żeby przesunęli oponę względem felgi i ponowie wyważali, powinno być lepiej :wink:
Jeżeli to nie pomoże to pewnie winna opony, każda opona jest inna, jedna ma więcej, inna mnie gumy, tego okiem nie zauważymy. :wink:
ROMEL
Wysłany: Sob 16:57, 21 Lis 2009
Temat postu:
Oryginalne odważniki są montowane na środkowym rancie felgi, jeśli nie ma tego typu odważników u wulkanizatora można kleić, ważne żeby było na "zero" ( ja mam właśnie na tej krawędzi)
Co do wyważania dodam jeszcze jedno - najlepsze i najdokładniejsze jest wyważanie statyczne - tak jak robi się to w F1
.
Jeszcze jedno - trzeba pamiętać, że nie zawsze krzywa felga jest przyczyną niedoważenia - sama felga może być źle odlana (będzie równa ale...) no i oczywiście sama opona może być lipna i wprowadzać niedoważenie i też nie chodzi tylko o uszkodzenie kordów i zbrojeń ale po prostu źle jest odlana...
Co do wymiany opon - można to zrobić na praktycznie każdej maszynie do opon samochodowych.
Pozdrawiam
selisek
Wysłany: Sob 14:31, 21 Lis 2009
Temat postu:
Defekt felgi nie musi byc widoczny golym okiem.
Dokladnie tak jak mowisz - okazalo sie przy wywazaniu
Tez mam tak okejony przod - nasze kochane drogi ....
TastPiotr
Wysłany: Sob 14:25, 21 Lis 2009
Temat postu:
No właśnie ten zakład, w którym wymienialem opone głównie zajmuję się naprawą felg. Po zdjęciu starej i przed założeniem nowej opony sprawdzili mi dokładnie felge i była ok. Chyba, że jej jakiś mały defekt wyszedł dopiero przy wyważaniu...
selisek
Wysłany: Sob 12:50, 21 Lis 2009
Temat postu:
Ja robilem po znajomosci i mam podobnie zrobione. Wszystko powinno byc ok.
Ciezarkow masz bardzo duzo wiec niezle musiales uderzyc gdzies tylnia felga albo zaliczyc gleboka dziure
TastPiotr
Wysłany: Sob 11:24, 21 Lis 2009
Temat postu:
Nie chciałem zakładać nowego tematu, to podepnę się tutaj
Dzisiaj wymieniłem tylną oponę u wulkanizatora, wszystko elegancko posprawdzał, zapłaciłem 40zł. Ale zastanawia mnie wyważenie koła. Wcześniej miałem płaskie, ładne ciężarki blisko centrum felgi, teraz mam coś takiego:
Spotkaliście się kiedyś z takim wyważeniem koła? Nie wiem czy jest to dobrze zrobione czy lepiej odwiedzić jakiś lepszy zakład...
Yyveel
Wysłany: Wto 17:13, 23 Cze 2009
Temat postu:
luke napisał:
Cały wentyl z felgi. Zrobią tak w każdym porządnym serwisie. Biorąc na logikę tłumacze sobie to tym że na wentyl cały czas działa ciśnienie i przy dekompresji może on utracić swoją szczelność. Czy tak jest nie wiem:)
Tak chodzi o caly wentyl. Tak jest w zaleceniach producentow opon.
Owca007
Wysłany: Wto 13:08, 23 Cze 2009
Temat postu:
Nie zapominajmy, że kapka na wentyl ma podkładkę gumową więc jak nawet wentylek jest trochę nieszczelny to po dokręceniu kapki nic nie ucieka. Jak ja ostatnio wymieniałem opony to zmieniono mi tylko zaworki szkielet (czyli tą gumę w feldze) pozostawiono.
luke
Wysłany: Wto 12:26, 23 Cze 2009
Temat postu:
Cały wentyl z felgi. Zrobią tak w każdym porządnym serwisie. Biorąc na logikę tłumacze sobie to tym że na wentyl cały czas działa ciśnienie i przy dekompresji może on utracić swoją szczelność. Czy tak jest nie wiem:)
Owca007
Wysłany: Wto 11:41, 23 Cze 2009
Temat postu:
Co mi wiadomo wentyl wymienia się jak jest nieszczelny lub uszkodzony. Teraz też nie wiadomo czy chodzi mu o sam zaworek czy cały wentyl z felgi wymienić???
lasooch
Wysłany: Wto 1:47, 23 Cze 2009
Temat postu:
Yyveel napisał:
Generalnie jest zasada ze w felgach motocyklowych przy zmianie opony, wymienia się wentyl warto o tym przypomnieć mechanikowi.
Pierwsze słyszę. A tak z ciekawości - czemu?
Yyveel
Wysłany: Pon 23:23, 22 Cze 2009
Temat postu:
Generalnie jest zasada ze w felgach motocyklowych przy zmianie opony, wymienia się wentyl warto o tym przypomnieć mechanikowi.
samogonek
Wysłany: Pon 16:32, 22 Cze 2009
Temat postu:
Mój jeden ziomek się podjął
W CBR F3. Patrze idzie do mnie z kołem w rękach i wydziera się, że oponę zmienił, ale nie może pompką zrobić wystarczającą ilość ciśnienia aby opona na rawkę wskoczyła :wink: No i za sprawą mojego kompresora wypchało oponę do jej normalnego miejsca usytuowania.
No cóż, różne bywają zboczenia :wink:
luke
Wysłany: Pon 12:02, 22 Cze 2009
Temat postu:
Ja zmieniam opony zawsze w Motorowni w Poznaniu na krauthofera 58 i zawsze wyważenie i zmianę mam w cenie opon:) To cały kompleks- artykuły motocyklowe, serwis, bike bar, opony itd. Co do zmiany opony we własnym zakresie to nigdy bym się tego nie podjął
lukkas00
Wysłany: Pon 5:44, 22 Cze 2009
Temat postu:
Ja ostatnio wymieniałem koło przednie w Szczecinie 6 atmosfer
Przyjechałem motorem zdjęli koło zmienili oponę wyważyli założyli wszystko 45 zł
obsługa rewelacyjna chłopak który to robił lata moto wiec można było pogadać
)
dzwonek
Wysłany: Nie 13:17, 21 Cze 2009
Temat postu:
Yyveel napisał:
Polecam:
http://www.wulkanizacja.com.pl/kontakt.php
A to ja u nich też wymieniałem laczki. Do tego jeszcze wyważanie z dopasowywaniem i nadmuchanie gazem
Też spokojnie mogę ich polecić
samogonek
Wysłany: Sob 20:18, 20 Cze 2009
Temat postu:
Ja jak przyjechałem ze ściągniętym kołem, to bez wyważania 5zł za zmianę opony. Akurat w tym warsztacie nie mają takiej wyważarki. W innym jednak z ściaganiem koła i wyważeniem kosztowało mnie to 25zł. Więc pytanie czy opłaca się inwestować w łyżki, tracić masę czasu i ryzykować zniszczeniem koła czy świeżo zakupionej opony.
BTW: Kiedyś walczyłem z tylną oponą terenową do enduro. Ale się pot lał
Yyveel
Wysłany: Sob 15:17, 20 Cze 2009
Temat postu:
Polecam:
http://www.wulkanizacja.com.pl/kontakt.php
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin