Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius
Forum dla dojrzałych motocyklistów.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Miłośników Suzuki SV650/1000, TL1000 i Gladius Strona Główna
->
Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum zostało przeniesione na nowy adres: http://www.suzukisv.pl . ZAPRASZAMY!
----------------
W razie problemów z logowaniem na nowym adresie proszę o kontakt. Kermadec
Suzuki SV 650/1000 (N/S)
----------------
Układ jezdny (rama, zawieszenie, hamulce, napęd, opony)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Razor
Wysłany: Wto 1:26, 02 Lut 2010
Temat postu:
Czyżby znów nikomu nic nie powiedział, zanim to zrobił?
lasooch
Wysłany: Wto 0:02, 02 Lut 2010
Temat postu:
"Najwyższy" zrobił dziś małe zamieszanie w dziale technicznym, ale powoli wszystko uprzątniemy i poukładamy tak jak należy, bez obaw
opal
Wysłany: Pon 21:49, 01 Lut 2010
Temat postu:
Ja działu 'Układ hamulcowy i ogumienie' osobiście nie widzę.... chyba, że od godziny 16:01 pozmieniały się tytuły działów. O tym nam może powiedzieć najwyższy :-)
RoughGuy
Wysłany: Pon 16:01, 01 Lut 2010
Temat postu:
Przepraszam za OT; Czy dobrze widzę, że ten temat jest w dziale 'Rama, zawieszenie, napęd ' mimo, że powstał dedykowany dział 'Układ hamulcowy i ogumienie' ?
Temat powinien być przeniesiony, chyba, że już mi na wzrok padło
d4ce
Wysłany: Pon 1:53, 01 Lut 2010
Temat postu:
A Siffert czy jakośtak to włoszczyzna - ktoś próbował
Yyveel
Wysłany: Pon 1:48, 01 Lut 2010
Temat postu:
Goldfreny sa czeskie, a makland to polska firma pana Marka Makowskiego co robi m.in. klocki to traktorow i kombajnow, a ich najdrozsze klocki kosztuja 50 zloty za pare. Sprzet w sam raz do japonskiego motocykla, ktory robi setke w 3 sekundy.
To juz chyba lepiej kupic zwykle ebc. Są w cenie ok 150 pln za komplet.
d4ce
Wysłany: Pon 0:31, 01 Lut 2010
Temat postu:
No ja na dniach będę zamawiał Maklandy z oplotem powinny dawać radę. Sądzę, że i tak będzie lepiej niż jest w tej chwili.
lasooch
Wysłany: Nie 23:52, 31 Sty 2010
Temat postu:
Co do goldfrenów, to miałem okazję sprawdzać je w DR650. Zupełnie inny charakter hamulca, inny motocykl, ale jednak nie pozostawiły zbyt miłych wspomnień.
Jak będę zmieniał przednie w SV, to albo kupię EBC na ebayu (sporo taniej), albo przetestuję Maklandy.
Yyveel
Wysłany: Nie 23:00, 31 Sty 2010
Temat postu:
rabtosz napisał:
Yyveel napisał:
Co do makalandow i goldfrenow, sa to najtansze klocki na rynku co wprost mowi o ich jakosci
. Szkoda kasy i nie ma co ryzykowac. Takie klocki to mozna sobie na tyl wrzucic w ramach oszczednosci.
Sprawdzałeś te klocki, że twoja wypowiedź odstraszyła połowę ludzi, którzy to przeczytali? Może napiszę to samo na wiosnę, ale w razie czegoś będę w stanie doradzić komuś na temat tego produktu. Na razie nie mam to nie komentuje
Fakt nie sprawdzalem ich, ale do najtanszych rzeczy nie mam przekonania, mimo, ze lubie tanio kupowac. Okazją jest jak kupisz dobre klocki w cenie goldfrenow a nie kupno najtanszej opcji. Suzuki zaleca klocki "HH" - czyli o najwyzszym wspolczynniku tarcia. A takich klockow w ofercie goldfren nie ma. WIem ze tociko HH ktore mam na przodzie sa spoko i ebc hh na tyle tez bardzo dobrze sie zachowuja. Nie chcialbym "testowac" gorszych klockow niz te ktore mam. Ryzykujesz w sumie tylko swoim bezpieczeństwem i zuzyciem tarcz.
oczko82
Wysłany: Nie 21:30, 31 Sty 2010
Temat postu:
Razor napisał:
oczko82 napisał:
Wcześniej
Razor
pisał, że miał za twarde klocki do posiadanej tarczy (skutkowało to niszczeniem tarczy) - chciałbym takich lub podobnych "niespodzianek" uniknąć.
Nie do końca, mówiłem, że miałem do wyboru miększe FR lub twardsze RS klocki hamulcowe firmy SBS. Wybrałem miększe, bo twarde są podobno super ale też super wgryzają się w tarczę niszcząc ją szybciej. Ja kupiłem miększe, czyli FR a wymieniałem z orginalnych jeszcze fabrycznych Tokiko.
Przepraszam, mój błąd.
mikiet
Wysłany: Nie 17:12, 31 Sty 2010
Temat postu:
Rabtosz, będziemy testowali razem.
Najpierw sprawdzę sam oplot stalowy. Potem dorzucę klocuchy Makland, następnie opony Shinko 009
Będziecie zadowoleni?
)
Teoretycznie to dobry układ, w końcu SV to taki budget bike, czyli mam coś naprawdę fajnego za stosunkowo niewielkie pieniądze.
rabtosz
Wysłany: Nie 16:04, 31 Sty 2010
Temat postu:
Yyveel napisał:
Co do makalandow i goldfrenow, sa to najtansze klocki na rynku co wprost mowi o ich jakosci
. Szkoda kasy i nie ma co ryzykowac. Takie klocki to mozna sobie na tyl wrzucic w ramach oszczednosci.
Sprawdzałeś te klocki, że twoja wypowiedź odstraszyła połowę ludzi, którzy to przeczytali? Może napiszę to samo na wiosnę, ale w razie czegoś będę w stanie doradzić komuś na temat tego produktu. Na razie nie mam to nie komentuje
Razor
Wysłany: Nie 15:47, 31 Sty 2010
Temat postu:
oczko82 napisał:
Wcześniej
Razor
pisał, że miał za twarde klocki do posiadanej tarczy (skutkowało to niszczeniem tarczy) - chciałbym takich lub podobnych "niespodzianek" uniknąć.
Nie do końca, mówiłem, że miałem do wyboru miększe FR lub twardsze RS klocki hamulcowe firmy SBS. Wybrałem miększe, bo twarde są podobno super ale też super wgryzają się w tarczę niszcząc ją szybciej. Ja kupiłem miększe, czyli FR a wymieniałem z orginalnych jeszcze fabrycznych Tokiko.
opal
Wysłany: Nie 15:15, 31 Sty 2010
Temat postu:
mikiet napisał:
No i tutaj właśnie jest pies pogrzebany.
Gdyby sprzedawali te same klocki za 120zł, w ładnym opakowaniu itp to byś twierdził, że są ok. Potrzebujemy jakiś testów, opinii. Jedna już była, że są ok, że nie widać różnicy.
Wydaje mi się, że produkcja klocków to nie jest jakaś nie wiadomo jaka trudność. Przecież to nie klocki sportowe. Dobry materiał (a z tego co widzę, to firma się zna na rzeczy) kształt jest z góry opracowany. Może być problem z chłodzeniem, ale z tego co sprawdzałem, to wyglądają tak samo jak ebc czy ferodo.
Mi się wydaję, że ktoś stwierdził-mamy materiały-poszerzymy działalność.
Dlatego czekamy na testy :-) Może ktoś spotkał więcej opinii na innych forach i może podrzucić link?
mikiet
Wysłany: Nie 14:49, 31 Sty 2010
Temat postu:
No i tutaj właśnie jest pies pogrzebany.
Gdyby sprzedawali te same klocki za 120zł, w ładnym opakowaniu itp to byś twierdził, że są ok. Potrzebujemy jakiś testów, opinii. Jedna już była, że są ok, że nie widać różnicy.
Wydaje mi się, że produkcja klocków to nie jest jakaś nie wiadomo jaka trudność. Przecież to nie klocki sportowe. Dobry materiał (a z tego co widzę, to firma się zna na rzeczy) kształt jest z góry opracowany. Może być problem z chłodzeniem, ale z tego co sprawdzałem, to wyglądają tak samo jak ebc czy ferodo.
Mi się wydaję, że ktoś stwierdził-mamy materiały-poszerzymy działalność.
Yyveel
Wysłany: Nie 13:49, 31 Sty 2010
Temat postu:
Co do makalandow i goldfrenow, sa to najtansze klocki na rynku co wprost mowi o ich jakosci
. Szkoda kasy i nie ma co ryzykowac. Takie klocki to mozna sobie na tyl wrzucic w ramach oszczednosci.
oczko82
Wysłany: Nie 12:12, 31 Sty 2010
Temat postu:
lasooch napisał:
Jak chcesz jeszcze większego zamieszania, to dodaj sobie do listy Goldfren oraz Makland
Czyli "wiem, że nic nie wiem"...
rabtosz
Wysłany: Nie 11:32, 31 Sty 2010
Temat postu:
mikiet napisał:
Była opinia o klockach Makland, ale chciałbym zapytać, czy ktoś ma może jeszcze jakieś spostrzeżenia?
Dla mnie to jest super opcja. Z tego co czytałem, klocki bdb za normalne pieniądze.
Ktoś się nie zgadza?
Jak już pisałem kilka postów wyżej kupię je prawdopodobnie na ten sezon i zobaczę czy to w ogóle hamuje na przodzie. Aktualne mi się już skończyły. Zorientuje się co miałem założone i będę miał porównanie czy warto płacić więcej za klocki znanych firm. Jeżeli się zawiodę to kupię coś innego... dużo te Maklandy nie kosztują żeby rozpaczać w przypadku ich nie skuteczności.
mikiet
Wysłany: Sob 13:09, 30 Sty 2010
Temat postu:
Była opinia o klockach Makland, ale chciałbym zapytać, czy ktoś ma może jeszcze jakieś spostrzeżenia?
Dla mnie to jest super opcja. Z tego co czytałem, klocki bdb za normalne pieniądze.
Ktoś się nie zgadza?
lasooch
Wysłany: Sob 12:43, 30 Sty 2010
Temat postu:
O ferodo wypowiadałem się wyżej. Mam z tyłu, hamują poprawnie, szybko się dotarły, ale niestety piszczą i doprowadza mnie to do szału
Jak chcesz jeszcze większego zamieszania, to dodaj sobie do listy Goldfren oraz Makland
oczko82
Wysłany: Sob 12:31, 30 Sty 2010
Temat postu:
To tak podsumowując...Wg Was EBC jest na tym samym poziomie jakości (ta sama półka jak napisał
Yyveel
, lub poziom wyżej jak to ujął
Kacperski
) co fabryczne Tokico. Jedyna(?) różnica to cena.
Czyli do wyboru są EBC, Fabryczne z ASO (tutaj cena podskoczyła o 10% do tego co podawałem wcześniej), lub SBS...A, żeby namieszać bardziej...co myślicie o LUCAS-ach i Ferodo?
Wiem, że każdy będzie chwalił to na czym sam śmiga ale proszę o obiektywizm...
Wcześniej
Razor
pisał, że miał za twarde klocki do posiadanej tarczy (skutkowało to niszczeniem tarczy) - chciałbym takich lub podobnych "niespodzianek" uniknąć.
opal
Wysłany: Sob 11:56, 30 Sty 2010
Temat postu:
A może zainteresuj się klockami SBS? Słyszałem tylko dobre opinie. Sam na nich śmigam i mogę tylko chwalić. Cena podobna do EBC serii HH.
Yyveel
Wysłany: Wto 18:14, 26 Sty 2010
Temat postu:
Fabryka to Tokico HH, to jest ta sama polka klockow co ebc hh. Tak musisz kupic 1 i 2 czyli komplet na przednie kolo.
Kacperski
Wysłany: Wto 17:22, 26 Sty 2010
Temat postu:
Oryginalnie są, jak już slayer napisał, Tokico. 1&2 to już półkę wyżej, osobiście jestem z nich bardzo zadowolony.
slayer
Wysłany: Wto 15:38, 26 Sty 2010
Temat postu:
W starej SV 650 miałem Tokico. W moim SV litrze też siedzą tej firmy.
Ten tekst sprzedawcy o braku dostępu do info można sobie między bajki włożyć...
oczko82
Wysłany: Wto 14:19, 26 Sty 2010
Temat postu:
Yyveel napisał:
Wez 1 i 2. To odpowiednik fabrycznych. Nie mam pojecia co to za oznaczenie w punkcie 3.
Czyli 1 i 2 to to samo ale jeden komplet jest na lewą tarczę a drugi na prawą?
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jakie klocki sprzedają w ASO, bo po takim pytaniu do nich przeczytałem, że nie mogą mi odpowiedzieć gdyż nie mają dostępu do takich informacji(!)
edit: a teraz otrzymałem e-maila: "Kupuje Pan oruginalne klocki ham. takie jakie zostały dobrane do tego modelu przez producenta najprawdopodobnie firmy tokico"
Yyveel
Wysłany: Wto 14:13, 26 Sty 2010
Temat postu:
Wez 1 i 2. To odpowiednik fabrycznych. Nie mam pojecia co to za oznaczenie w punkcie 3.
oczko82
Wysłany: Wto 10:53, 26 Sty 2010
Temat postu:
Czym różnią się od siebie tak polecane klocki EBC HH:
1) EBC FA229HH (przód na jedną tarczę) 117,50zł;
2) EBC FA231HH (przód na jedną tarczę) 117,50zł;
3) EBC EPFA229HH (przód na jedną tarczę) 219,80zł;
Które z nich proponujecie kupić? A może oryginalne (dedykowane) od Suzuki (gdzie koszt to około: 227zł/kpl na 1 tarczę)?
Tarcze mam seryjne + stalowy oplot.
selisek
Wysłany: Nie 19:33, 03 Sty 2010
Temat postu:
Nie no, roznia sie stronami, ale wykombinujesz jak sie zaklada na 100%.
Jezeli chodzi o sprzedawcow to nie chodzilo mi o marke, tylko ze to oni Ci dobiora odpowiednie modele klockow i nie musisz sie martwic o numerki. Marke to musisz sam zdecydowac bo kazdy chce sprzedac towar.
Powodzenia przy wymianie.
Polecam rowniez wyczyszczenie zaciskow i tloczkow. Warto rowniez posmarowac tloczki zeby latwiej bylo je rozruszac tak zeby bez oporow chodzily gora - dol. Zobacz sobie czy przypadkiem uszczelnienia Ci nie wychodza.
W Twoim mlodym moto moze to jeszcze nie bedzie problem, ale u mnie juz jest(byl mam nadzieje) problem z uszczelnieniami.
Przy tylnym zacisku mialem problem ze zdejmowaniem zabespieczen - przygotuj sobie na wszelki wypadek jakies dobro na zapieczone dziadostwo, wd40 albo inne specyfiki
Raptor
Wysłany: Nie 18:26, 03 Sty 2010
Temat postu:
selisek napisał:
No numerki podobne. Przod to przod, po co Ci wiedziec ktora strona, przeciez jednej pary nie bedziesz wymienial
Skoro różne numerki to myślałem że różna konstrukcja i żebym potem młotkiem nie zakładał jak pomylę strony.
Jeszcze w moto nie wymieniałem
Cytat:
A wogole po co Ci to - przeciez w sklepie dobiora.
Jak bym ufał sprzedawcom to teraz bym jeżdził na Junlin w adidasach i kurtce przeciwdeszczowej
Dzieki za numerki, a z tyłu też założę dobre, pewnie ktoś po mnie bedzie chwalił
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin